شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قربانپور

حوزه/ حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه وحدت میان اقوام و مذاهب از اصول اصلی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دشمن امروز همین وحدت را نشانه گرفته و هدف از اغتشاشات اخیر تجزیه کشور و خدشه به نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) به برگزاری مراسم هفته وحدت اشاره و اظهار کرد: به یقین خنثی کننده همه نقشه‌های دشمنان همدلی، وفاق و ملی وحدت کلمه است.

وی با بیان اینکه اقوام با مذاهب مختلف نقش مهمی در حفظ این وحدت دارند گفت: وحدت اقوام و مذاهب در این ارتباط اهمیت بسزایی دارد از این‌رو باید این وحدت را بیش از پیش افزایش دهند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه وحدت میان اقوام و مذاهب از اصول اصلی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دشمن امروز همین وحدت را نشانه گرفته و هدف از اغتشاشات اخیر تجزیه کشور و خدشه به نظام اسلامی است.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه با تأکید بر اینکه برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران مطالبه اصلی مردم از دستگاه‌ها قضائی است، افزود: مطالبه مردم این است که بخشی از افراد لیدر اغتشاشات بوده و تعدادی که سلاح گرم و سرد به همراه داشتند و میدان دار بودند به سزای اعمال خود برسند وگرنه در حق این مردم ستم دیگری روا شده است.

خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه وحدانیت و مباحث قیامت و باور به آخرت نیازمند حل مسئله و پاسخگویی به سؤالات است، اظهار داشت: حوادث اخیر نقش مهم خانواده‌ها و مسئولان در رفع شبهات را نشان داد، زیرا عدم آگاهی و بصیرت در حوادث اخیر مشهود بود که با اجرای برنامه‌های مختلف باید جوانان را با مباحث دینی و روز حاکمیت آشنا کرد.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به دنیای مدرن امروز خطاب به خانواده های دارای نونهال، نوجوان و جوان گفت: همانطور که برای تأمین نیازهای فرزندان خود هزینه می کنید برای درک صحیح آموزه های دینی آنان نیز وقت بگذارید و هزینه کنید و تنها کار را به مدرسه و دانشگاه نسپارید.

وی با تأکید به هجمه‌های دشمن، باید به صورت میدانی و حضوری در صحنه‌ها باشیم، افزود: فعالیت ها در این ارتباط باید هماهنگ ‌و همدلانه انجام شود، فرافکنی و جزیره ای کار کردن ما را به عمق مطلب و نتیجه مطلوب نمی رساند، زیرا نسل نو اعم از نوجوان و جوان دوران انقلاب را ندیده‌اند آنها نیازمند تشریح مباحث و درک صحیح واقعیت ها هستند بنابراین این مهم باید توجه جدی باشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امروز نیازمند تعامل، هماهنگی و جهادی هستیم، تصریح کرد: مسائل باید به درستی آسیب شناسایی و تشریح و تبیین شود و در استان گیلان نیز مسئولان باید به صورت جدی وارد عمل شوند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به تفاوت میان دنیای مدرن امروز با گذشته و گسترش استفاده از فضای مجازی افزود: خانواده‌ها باید در کنار هزینه برای تحصیل و سایر موارد در زمینه آموزه‌های دینی نیز برنامه ریزی و هزینه کنند.

وی با تأکید بر لزوم معرفی الگوی کشت برای کشاورزان گفت: الگوی کشتی معرفی شود که به باور جامعه نزدیک و به عملکرد مطلوب نزدیک تر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha