پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: با تشکیل کارگروهی منسجم در استان و پیگیری از مرکز درصدد رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی هستیم تا خدمتی به این عزیزان کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سید محمدتقی شاهچراغی در مراسم روز جهانی عصای سفید که با حضور جمعی از مدیران استان و خانواده نابینایان قم به همت کانون نابینایان جلوه امید قم در سالن جوان استان قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف از حضور بنده نه سخنرانی بلکه ثبت حضور خود به‌عنوان یکی از خادمین معلولین و نابینایان است.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های جامعه معلولین استان ابراز داشت: از زمان تصدی این سمت اولین جلسه رسمی و دیدار خود را با مدیران تشکل‌های معلولین در بهزیستی برگزار کردم و در این مدت دیدارهای متعددی با مدیران این تشکل‌ها و بازدیدهایی از فعالیت ایشان داشته‌ام و در یک ماه گذشته هم در تهران جلساتی با دکتر قادری ریاست سازمان بهزیستی کشور و مهندس فتاح ریاست بنیاد مستضعفین با محوریت پیگیری مشکلات شما داشتم؛ لذا در اینجا اعلام می‌کنم کارگروهی به ریاست اینجانب و دبیری مدیرکل بهزیستی و عضویت مدیران مرتبط از جمله مدیرکل ارشاد، بنیاد شهید، امور کتابخانه‌ها، کمیته امداد، یکی از معاونین شهردار، سازمان ورزش و جوانان، امور اجتماعی استاندار و... تشکیل خواهد شد و ظرف مدت ۱۵ روز مشکلات و نیازهای جامعه معلولین و جامعه هدف بهزیستی را شناسائی و با ارائه پیشنهادها جمع‌بندی خواهند کرد تا مشکلاتی که امکان رفع استانی دارد در استان و هرآنچه نیاز به پیگیری از مرکز دارد از تهران پیگیری گردد و مشکلاتی هم که نیازمند تصمیمات کلان است را هم در سفر دوم دولت مصوب خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه دکتر رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید استان قم و دکتر پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از عمده‌ترین نیازها و دغدغه‌های نابینایان و معلولین ارائه کردند .
لازم به ذکر است نمایشگاهی از توانمندی‌های نابینایان استان در حاشیه این مراسم برگزار شد و از تعدادی از مدیرانی کارخانه‌هایی که زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کرده بودند تقدیر شد.

در استان قم حدود ۲۶۵۹ نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی هستند که ۹۲۹ نفر زن و ۱۷۳۰ نفر مرد هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha