دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: دشمن بداند اینجا شام نیست که با دروغی ما را به جنگ علی(ع) ببرد یا همانند کوفه مردم را به خاطر ترس، از حسین(ع) جدا کند، بلکه اینجا ایران بزرگ و قوی است که بنا به فرمایش حضرت امام(ره) مردمش از مردم دوران پیغمبر(ص) هم بهترند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: از شئون نبوت، حکومت و سیاست است.

وی با بیان اینکه حکومت یک مسئله بدیهی عقلی است، نه ابزاری برای قدرت، گفت: حکومت اسلامی ابزاری برای تحقق آموزه‌های دینی است و لذا اگر مسئولان بر محور آموزه‌های دینی عمل نکنند، هیچ یک از آموزه‌های اجتماعی و فردی اسلام محقق نمی‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نتیجه ارسال انبیای الهی، تحقق عدالت در جامعه خواهد بود، مطرح کرد: جامعه‌ای که در مسیر حق قرار گیرد، در دفاع از حق نباید بترسد و لازم است مقاومت داشته باشد.

وی اعتماد به جامعه جوان و نقدپذیری را از آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و یادآور شد: امروز لازم است تا مسئولان با الگوگیری از سیره پیامبر(ص)، در کنار مردم حضور داشته باشند و ضمن آنکه درباره مشکلات توضیح دهند، نقدپذیر نیز باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تبریک هفته وحدت، با تاکید بر اینکه نقشه استکبار ایجاد تضاد و اختلاف بین کشورهای اسلامی است، گفت: اخوت در جامعه اسلامی حتی با برادران اهل سنت از سفارشات امام صادق (ع) است و لازم است تا به این سفارش و دیگر سفارشات اهل بیت(ع) در این عرصه به معنای واقعی کلمه عمل کنیم.

وی افزود: دشمن با ایران پیشرفته و قوی مخالف است و لذا با دیدن رشد اقتصادی و توسعه روابط ایران با دنیا، به دنبال ایجاد آشوب در فضای کشور است و جلوگیری از این پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به دروغ پردازی دشمن در فضای مجازی نسبت به وقایع داخل کشور، مطرح کرد: دشمن بداند اینجا شام نیست که با دروغی، ما را به جنگ علی(ع) ببرد یا همانند کوفه مردم را به خاطر ترس، از حسین(ع) جدا کند، بلکه اینجا ایران بزرگ و قوی است که بنا به فرمایش حضرت امام(ره) مردمش از مردم دوران پیغمبر(ص) هم بهترند.

وی با بیان اینکه مردم به خوبی دشمن را می‌شناسند و با فراخوان‌هایی که هر روز آنها اعلام می‌کنند همراهی نمی‌کنند، یادآور شد: مردم مطالباتی دارند، اما می‌دانند که همراهی با دشمن و آشوب کار را به جایی نمی‌رساند و راه مطالبه گری، اغتشاش نیست.

امام جمعه همدان تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، مسئولان باید مراقب باشند تا از مسئله معیشت و مسکن که مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است، غافل نشوند و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم با تمام وجود تلاش کنند.

وی با گلایه از اینکه باید بستر را برای حضور و فعالیت جوانان فراهم کنیم، گفت: متاسفانه اردوگاه‌ها و باشگاه‌های ما در اختیار جوانان نیست و به نوعی ظرفیت‌های فرهنگی را احتکار کردیم، بنابراین لازم است تا ظرفیت‌های فرهنگی‌ را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: زمانی که در سطح شهر حضور داشته باشیم بعضی از اماکن ورزشی و باشگاه‌هایی را می‌بینیم که با وجود آنکه تبدیل به انباری و با خرابه شده‌اند، اما در اختیار نسل جوان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، خاطرنشان کرد: در این دیداری ایشان ضمن آنکه به مردم همدان سلام رساندند، تاکید کردند که حتی در زمان بیماری و حضور برخی مسئولان برای عیادت، پیگیر وضعیت آب همدان و رفع هر چه سریع‌تر این مشکل بودند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha