دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ سرپرست حجاج ایرانی از مسئولان حوزه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که با بکارگیری راهکارهای مناسب توصیه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار خرداد ماه گذشته با کارگزاران حج را تحقق بخشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب کوتاه شدن مدت سفرحج، تهیه سوغات از داخل کشور، پرهیز از بازارگردی و افزایش نیافتن هزینه های سفر حج را از جمله توصیه هایی دانست که سازمان حج و زیارت در بعد اجرایی باید برای آن راهکار بیاندیشد.

وی در ادامه تأکید کرد که معاون فرهنگی بعثه نیز باید ضمن فرهنگ سازی، برای حضور بیشتر زائران در مساجد اهل سنت ، انجام طواف، خواندن نماز و قرائت قرآن در سرزمین وحی به نیابت از آشنایان و نزدیکان بعنوان سوغات سفر، حضور قاریان کشورمان و قرائت قرآن در اماکن زیارتی و محافل و اجتماعات زائران دیگر کشورها و ترویج سبک زندگی اسلامی و معاون بین الملل هم در راستای افشاگری جنایات صهیونیست ها و پرداختن به بعد بین المللی حج برنامه ریزی و اقدام کنند.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین باره افزود: معاون حج و عمره سازمان حج این توصیه ها را در دستور کار خود قرار داده و در حال برگزاری جلسات کارشناسی با دست اندرکاران این حوزه و نمایندگان دستگاههای ذی ربط برای یافتن راهکارهای مناسب است.

در ادامه این نشست ، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از طرح های عربستان برای جذب حداکثری زائران عمره گزارش داد و گفت: به ترتیب در ماههای محرم، صفر و سه هفته اول ربیع الاول، عربستان ۵۸۹، ۶۴۸ و ۴۳۲ هزار مدرک عمره صادر کرده است.

وی از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، عراق، یمن و اردن بعنوان کشورهایی نام برد که در این مدت بیشترین عمره گزار را داشتند.

این جلسه با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره ویژگی های سامانه های جامع عتبات و زیارت و اقدامات انجام شده برای پاسخگویی به درخواست های اعزام در حوزه های عتبات عالیات، سوریه و حج ادامه یافت و حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست تا امکان دسترسی مدیران و مسئولان مرتبط را به سامانه جامع عتبات فراهم نماید تا اطلاعات آن در راستای بهینه شدن فعالیت ها و ارائه خدمات مطلوبتر به زائران مورد استفاده قرار گیرد.

این جلسه، با ارائه گزارش حجت الاسلام صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیات در خصوص پیگیری های انجام شده برای راه‌اندازی مجدد سفر کاروان های زیارتی به سوریه پایان یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha