جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفت و پاکی بانوان توسط حجاب حفظ می شود

حوزه/ امام جمعه تویسرکان با تأکید بر سرمایه بودن حجاب برای بانوان گفت: عفت و پاکی که خداوند به زنان داده نعمت بزرگی است که با حجاب حفظ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر این شهرستان با تاکید بر سرمایه بودن حجاب برای بانوان گفت: عفت و پاکی که خداوند به زنان داده است نعمت بزرگی است که با حجاب حفظ می شود و وقتی بانوان ما این را درک نمایند، به نحو احسن از آن محافظت می کنند.

وی با بیان اینکه درس حوزه درس اسلام شناسی و دینداری است، اذعان داشت: وظیفه حوزه های علمیه، آگاهی دادن به مردم در مسائل دینی و مذهبی و خداشناسی است.

موحدی با اشاره به اینکه هنر طلبه چشاندن معنای معنوی خداشناسی و احادیث و روایات دینی به مخاطبین است، اظهار کرد: باید مواظب رفتارمان باشیم تا دل بتواند حقایق را درک و به عالم معنا و خداشناسی وصل شود و باور کند که خدا رب العالمین است و اینجاست که دل خدایی می شود.

وی در پایان گفت: طلبه ها و شاگردان حوزه بایستی ابتدا باور خودشان عمیق باشد تا بتوانند این لذت و نور را به دیگران منتقل و وظیفه دینی خود را به جای آورند.

در ادامه حسین افشاری، فرماندار تویسرکان بیان کرد: همانطور که زبان جسم ما، آراستگی ظاهری و بوی خوش است، زبان ذهن سخن ما و زبان دل نیز محبت است که برگ برنده حوزه علمیه، همین محبت و زبان شیرین و خوش است.

وی در ادامه با تصریح این که جایگاه بزرگان خانواده باید در فرهنگ خانواده ها تثبیت شود تا جوانان موفقی را پرورش دهیم گفت: داده های دینی، باید در دل و جان مخاطب نفوذ کند، و طوری عمل نشود که مخاطبین، زیر بمباران تبلیغات و اطلاعات دینی انباشته قرار بگیرند، که این روش مناسبی برای عمیق سازی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha