یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان نخبه استان به دلیل آنکه بسترهای سرمایه گذاری و حمایت از آنها در داخل استان وجود ندارد، به خارج از استان یا خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امشب در دیدار با نوروزی رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، با تقدیر از اقدامات این مجموعه در راستای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، توجه به بُعد رسانه‌ای آن و بیان دستاوردها در فضای عمومی جامعه است.

وی با اشاره برخی از مشکلات موجود در سطح استان همدان، یادآور شد: اشتغال به کشاورزی و دامداری در همدان، درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما متاسفانه در هر دو عرصه دچار آسیب شده‌ایم.

امام جمعه همدان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را یکی از راه‌های رفع مشکلات در این عرصه عنوان کرد و گفت: توجه به صنایع تبدیلی در بعضی از بخش‌ها و شهرستان‌های استان، می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکل بیکاری جوانان داشته باشد.

وی افزود: عدم وجود صنایع تبدیلی در استان باعث می‌شود که ارزش افزوده‌ها نه تنها از استان، که از کشور خارج شود.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: سیب زمینی در بهار، گردو در تویسرکان، انگور در ملایر و کبودراهنگ در تولید گیاهان دارویی ظرفیت‌هایی است که متاسفانه مغفول مانده، در حالی که می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی گامی مهم در صنعت استان و رفع مشکلات اقتصادی برداشت.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر همدان و مناطق کم برخوردار، ستاد اجرایی نسبت به پرداخت وام‌های اشتغال لازم است تا ورود کند، یادآور شد: توجه به خانواده‌های کم برخوردار در کاهش مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه گاهی از موارد وام‌هایی که به عنوان اشتغال پرداخت می‌شود، در مسیر اشتغال زایی استفاده نمی‌شود، گفت: لازم است تا بعد از پرداخت وام اشتغال زایی، نظارتی در زمینه مصرف صحیح آن نیز انجام شود، البته این مشکل مربوط به ستاد نیست و در عرصه‌های دیگر نیز شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه قبلی با ستاد مبنی بر ساخت خانه عالم، یادآور شد: برخی از روستاهای استان فاقد روحانی است که با ساخت و یا ترمیم خانه عالم می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

امام جمعه همدان همچنین یکی از مشکلات حوزه علمیه همدان را نبود منابع پایدار عنوان کرد و گفت: عدم وجود منابع پایدار برای حوزه علمیه همدان از موضوعاتی است که می‌توان با سرمایه گذاری برای رفع آن اقدام کرد.

وی با ابراز تاسف از آمار بیکاری در استان همدان، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از جوانان نخبه استان به دلیل آنکه بسترهای سرمایه گذاری و حمایت از آنها در داخل استان وجود ندارد، به خارج از استان یا خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha