یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ظریفیان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی یک نخبه حوزوی و دارای تألیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب و تدوین ده‌ها مقالات علمی بخشی از ظرفیت‌های او می باشد، ریاست مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و از اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را در کارنامه خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمدحسین ظریفیان، سرپرست بنیاد نخبگان استان قم امروز در نشست خبری تشریح برنامه های "آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی" که در سالن جلسات بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد، با اشاره به تأکید و اهمیت دین اسلام به تکریم علما و بزرگان دینی گفت: انگیره‌بخشی به این سرمایه‌های طلایی و الهام‌بخشی از آن‌ها به جامعه نیازمند تکریم و گرامیداشت آنان است. در کشور ما به برکت نظام اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد آن هستیم که با تأسیس بنیاد ملی نخبگان این تکریم شتاب بیشتری پیدا کرده‌ است.

وی با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های پایان‌ناپذیر یک جامعه هستند، گفت: آیین‌نامه نخبگان قرآنی سال‌ها مهجور مانده‌ است؛ در دهه‌ های گذشته آیین‌نامه تکریم نخبگان قرآنی و توجه ویژه به آنان در دستور کار بنیاد نخبگان قم قرار گرفته است.

دکتر ظریفیان ابراز داشت: سیاست جدید بنیاد ملی نخبگان قم این است که دایره حوزه نخبگانی فراتر از نخبگان علمی و حوزوی تعریف شود و در عرصه‌های قرآنی و هنری نیز بتوانیم ورود جدی داشته باشیم، امیدواریم با این سیاست جدید بتوانیم در عرصه کشف و گرامیداشت استعدادها و نخبگان قرآنی فعال باشیم.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم از برگزاری آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی خبر داد و گفت: این استاد گرانقدر، یک نخبه حوزوی و دارای ظرفیت‌های بالای حوزوی و تحصیلات آکادمیک است و سال‌ها در عرصه شاگردپروری سرآمد و فعال بوده است؛ تألیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب و تدوین ده‌ها مقالات علمی بخشی از ظرفیت‌های اوست، وی ریاست مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و از اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز بوده اند.

دکتر ظریفیان با اشاره به اهداف برگزاری گرامیداشت نخبگان استان قم گفت: ترویج فرهنگ تکریم نخبگان، فراهم شدن زمینه‌های ظرفیت‌های اثربخشی نخبگان در جامعه و بهبود ظرفیت الگوسازی نخبگان و الهام‌بخشی از سیره و سبک زندگی آنان از اهداف برگزاری آیین‌های گرامیداشت است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، نخبه برگزیده استان قم در سال ۱۴۰۱ با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مجمع عالی حکمت اسلامی و دیگر نهادهای حوزوی و دستگاه‌های استانی، ۱۲ آبان‌ماه، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله رجبی و دیگر شخصیت های علمی برگزار می‌شود.

گفتنی است: حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی نخبه برگزیده قمی در سال ۱۴۰۱ از سوی بنیاد نخبگان استان قم می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha