چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به زندگی ساده مرحوم آیت الله موسوی همدانی، گفت: این مسائل واقعیت‌هایی است که باید برای مردم بازگو شود و جامعه بداند که سیره علما و بزرگان ما به چه نحو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی همدانی، با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید همدان، اظهار داشت: در دورانی که ایشان به عنوان امام جمعه همدان مشغول فعالیت بودند همیشه در حمایت از مردم و تذکر به مسئولان دغدغه داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم موسوی همدانی همیشه همراه و همگام با مردم بود، یادآور شد: آنچه از ایشان به خاطر داریم این است که همیشه و در همه حال ملجأ و پناهگاه مردم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به زندگی شخصی آیت الله موسوی همدانی و خانواده امام جمعه فقید همدان، خاطر نشان کرد: خوب است که امروز زندگی فرزندان مرحوم موسوی همدانی را مشاهده کنیم.

وی افزود: آقازاده ایشان به عنوان یک روحانی در حال حاضر در یکی از مناطق محروم و دور افتاده در حال تبلیغ است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ایشان چه دوران تصدی امام جمعه و چه پس از آن، دارای زندگی در حد معمول و شاید کمتر بودند، یادآور شد: می‌توان گفت زمانی که آیت الله موسوی همدانی به همدان آمدند وضع مالی بهتری نسبت به زمانی که از همدان رفتند، داشتند.

وی تصریح کرد: این مسائل واقعیت‌هایی است که باید برای مردم بازگو شود و جامعه بدانند که سیره علما و بزرگان ما به چه نحو بوده است.

گفتنی است آیت الله موسوی همدانی با حکم حضرت امام(ره) در تاریخ ۱۰ مهر سال ۶۳ به عنوان نماینده امام در استان و امام جمعه شهر همدان منصوب شد و پس از نوزده سال فعالیت در این سنگر در سال ۱۳۸۲ به علت بیماری و مشکلات جسمی با هدف تقویت جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد و مجددا به قم بازگشت و در نهایت در ۱۰ آبان سال ۸۶ در سن هفتاد و هشت سالگی در بیمارستان ولیعصر قم به علت سکته مغزی به دیدار حق شتافت و پس از تشیع پیکر آن مرحوم در قم و همدان در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha