دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
۱۳آبان

حوزه/ یکی از اهداف دشمن در فتنه اخیر فرهنگی جابجا سازی معروف و منکر و پیشگیری از فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه تحلیلی انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آستانۀ فرا رسیدن یوم الله سیزدۀ آبان به این شرح است:

بسمه تعالی

با تقدیم سلام و تحیت فراوان و اهداء درود و صلوات بی پایان به ساحت قدس حضرت ختمی مرتبت (صلّی الله علیه و آله) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، همراه عرض تسلیت به پیشگاه با عظمت حضرت ولی عصر عجلّ الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران و خانواده های شهیدان، به مناسبت شهادت نیروهای بسیجی و امنیتی و مردمی در حوادث اخیر کشور، همچنین تسلیت ویژه با اندوه جانگداز بابت شکسته شدن حرمت حریم احمدی شاهچراغ علیه السلام و شهادت مظلومانۀ زائران بی دفاع آن حرم قدس الهی، افزون بر طلب صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه پروردگار مهربان برای بازماندگان سیزدهم آبان یکی از برجسته ترین ایام الله انقلاب اسلامی را باید به مثابۀ سنگری بنیادین برای حراست از کیان و حیثیت انقلاب و میدانی برای تقویت و استحکام کمی و کیفی نظام جمهوری اسلامی در مبارزۀ بی امان با استکبار جهانی دانست.

سه رویداد مهم و کلیدی این روز بزرگ شامل تبعید امام امت به ترکیه در نقطه آغازین قیام آن بزرگوار راحل و به خاک و خون نشاندن و شهادت ۵۶ دانش آموز نوجوان و جوان توسط رژیم سفاک پهلوی در امتداد راه پر فراز و نشیب پیروزی انقلاب اسلامی و سرانجام فتح و تسخیر بزرگترین سنگر جاسوسی استکبار و کفر جهانی در تهران در تداوم مسیر این پیروزی تا تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی همه به یوم الله سیزدۀ آبان رنگ و روی ویژهای بخشیده اند. چه کسی باور می کرد فریادهای خروشان امام جواب دهد و شهادت مظلومانۀ نوجوانان و جوانان بیدفاع اثر گذارد و لانۀ جاسوسی و مفسده انگیز آمریکا به تصرف درآید و برای رژیم خونخوار آمریکا فضاحت جهانی به بار آورد؟!


هرگز نسزد که ما احیانا خواب بمانیم و دشمن بیدار باشد و همچنان در صدد مکر و فریب و گمراهسازی برآید. هرگز مباد که ما ناخواسته و نادانسته غفلت بورزیم و دست از فعالیتهای جهادی بشوییم و دشمن همچنان در پشت و روی صحنۀ فتنه انگیزی فعال و هشیار به خیانت و جنایت خود ادامه دهد. نکند ما در جریان مبارزه با استکبار جهانی از کنار ترفندها و فتنه برانگیزی های دشمن به سادگی و بیخیالی گذر کنیم و در برابر فجایعی که بر اسلام و امت و انقلاب اسلامی بار میگردد چشم فرو بندیم.

گو اینکه دشمن دانسته و حساب شده آتشی را برافروخت تا درست در آستانۀ سال گشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همۀ امور روند معکوس به خود پذیرد و جانی از ملت و نظام و انقلاب اسلامی ستانده شود تا دیگر نه تنها ایران که هر جا و هر ملتی هوس مبارزه با استکبار را از سر خویش بیرون کند. دشمن مستکبر ما کینۀ امامی را به سینه گرفت که با فریاد حقطلبی خود در چهارم آبان ۱۳۴۳ علیه لایحۀ "اجازۀ استفادۀ مستشاران آمریکایی در ایران از مصونیت ها و معافیتهای قرارداد وین" مشهور به "کاپیتولاسیون" بنیانهای کاخ آرزوهای شیطان بزرگ را در هم شکستند.

امام با بصیرت نافذ و دوراندیشانۀ خویش در اجتماع بزرگ مردم و حوزویان در آن تاریخ فریاد برآوردند: … عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین… که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده هایشان، با کارمندهای فنیشان با کارمندان اداریشان، با خدمهشان… از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. ملت ایران را از سگهای آمریکا پست تر کردند… آقا من اعلام خطر میکنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر میکنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر میکنم… والله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ای علمای قم به داد اسلام برسید ... )امام خمینی )ره(، ۴ آبان ۱۳۴۳ .)


این فریاد رسا و به هنگام و هشدار دهنده بذر حرکتی مبارک و ارزشمند را در سرزمین ایران افشاند که به برکت هشیاری و قیام الهی مردم و تقدیم شهدا رفته رفته به ظهور انقلابی انجامید که با خون شهیدان آبیاری و تناور گردید و ثمرات و برکاتش بسیاری از آفاق جهان را درنوردید. داغی که قیام امام و امت بر جان و نهاد دشمن مستکبر گذاشت با گسترش امواج انقلاب اسلامی سوزانندهتر شد و آرامش و آسایش دشمن را در هر کجای جهان که حضور داشت بر هم زد و ترفندهای ننگین و شومش را به بازی گرفت. در نقطۀ مقابل، دشمن نیز از آغاز نهضت امام تا هم اکنون و پس از این تمام طرح و برنامه و تلاش و اهتمام خویش را به کار بسته است تا به خیال واهی خود نابودی نظام را شاهد باشد و در راستای نابودی کامل انقلاب و جمهوری اسلامی به آمال و آرزوهای مستکبران دست یازد. فتنه ها یکی پس از دیگری با رویکردهای گوناگون سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی و با بهانههای تقلب و گرانی و اخیرا به بهانۀ حجاب اجباری، با بکارگیری گذر واژه های سوگیرانه، با فراخوانی جریانهای برانداز و اخیرا با همراه- سازی احزاب و گروهک های کومله، دموکرات، منافقان، بهائیان، سلطنت طلبان و تعدادی به اصطلاح نامآوران و جمعی از اصلاح طلبان و با روندی از فاصلۀ زمانی ده ساله تا دو و سه ساله روی داد تا احیانا با شیبی به ظاهر تند در اذهان ساده اندیش چنین القا شود که سرنگونی نظام جمهوری اسلامی حتمی و بسیار نزدیک است.


این ساز شیطانی به قدری تند و سحرآمیز بود که دختران و پسران جوان فریب خوردۀ اغتشاشگر را به این امید واهی مسحور خود ساخت که تصور کنند با یک حرکت سادۀ ایذایی و تخریبی و با همراهی جمعیتی نه چندان فراوان ظرف مدتی بسیار کوتاه نظام جمهوری اسلامی را سرنگون خواهند ساخت.

در میان دستگیرشدگان بودند پسران و دختران جوانی که اظهار می داشتند ما بر ماندن در صحنۀ اغتشاش و ویرانگری اصرار میورزیدیم تا چه بسا پس از دو سه روزی که نظام ساقط شد خود را در جایگاه نیروهای انقلابی برانداز ببینیم و به این جایگاه مباهات کنیم. زهی خیال باطل! و البته زینهار از قدرت و برد رسانهای فضای مجازی که چنین خیال وسوسهانگیزی را در نظر نسل
نوجوان و جوان ما واقع نمایی میکنند! یادمان نرفته است که پیش از این نیز صدام، منافقین و پشتیبانانشان از دولتهای غربی و وابستگان آنها نیز مصمم بودند با سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، کشور را فتح و تجزیه کنند.

در اغتشاشات اخیر نیز همۀ احزاب ابلیسی به سرفرماندهی آمریکا و اروپا آمده بودند که هر چه زودتر سرنگونی انقلاب و نظام را جشن بگیرند و بر روی تلی از ویرانیها و تپهای از کشتهها به رقص و پایکوبی بپردازند. اما چه شد آن همه هیاهوی رسانهای دشمن و آن همه ویرانگری و قتل و غارت مزدورانشان ؟ دست دشمن از آستین جنایتکارانی چون داعش و
منافقین و سلطنت طلبان و اوباش و جرثومه های فساد بیرون آمد و سرانجام با کشتار بی رحمانۀ زائران مظلوم آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام ماهیت کثیف خود را بیش از پیش آشکار ساخت.

باشد تا ملت بداند پشت این فسادانگیزیها چه دستهای پلید و مرموزی در کار است. انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل )رحمه الله( نسلی را پروراند که کمر همت بر مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی بربست. در امتداد چنین نسل مؤمن و غیور بود که انقلاب اسلامی مسیر رشد و تعالی را با پرورش نسل دوم و سوم و نسلهای پس از این در پرتو زعامت و ولایت مقام معظم رهبری (دام ظلّه العالی) به سلامت طی کرده و همچنان طی خواهد کرد. روایت ایمان و غیرت ملت بزرگ ایران هرگز و به هیچ وجه در حضور انقلابی اولین نسلی که به
پیروی از امام راحل )ره( قیام کردند محصور و محبوس نمانده و نخواهد ماند.

چنین روایتی بلکه در تداوم راه پر فراز و نشیب انقلاب روایت راستین جوانان مؤمن سرافراز برومندی است که با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب و در آستانۀ ورود به دهۀ پنجم هنوز با پیروی از منویات امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و با الهام از عهد و میثاقی که پدران و مادران و برادران و خواهران مؤمن و غیورشان از آغاز شروع نهضت با اسلام و انقلاب و آن دو پیشوای عالیقدر بستند در ایجاد و تجدید پیمان خود با اسلام و انقلاب و رهبری همچنان استوار و هم صدایند.

ایران عزیز ما به برکت نسلهای ولایی و انقلابی خود در عرصههای گوناگون علمی و پزشکی و فناوری و هستهای و فرهنگی و سیاسی خوش درخشید و چندین رتبه ارتقاء یافت تا در تمام این عرصه ها در جایگاه قدرت اول منطقه بر فراز قلۀ
اقتدار و افتخار مستحکم و پابرجا بایستد و در عرصۀ جهانی و بین المللی در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح حایز رتبه های برتر شود و این میسر نگشت مگر به برکت اسلام و انقلاب اسلامی و بینش ولایتمداری و روحیۀ شهادت طلبی مردم.

دشمن تمام توان خویش را در جهت براندازی نظام و نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفت تا مردم و نظام جمهوری اسلامی را با فتنه های براندازانه و چالشها و پیامدهای ناشی از آن درگیر سازد و ایران عزیز و سربلند را تکه پاره و به چند کشور کوچکتر ناتوان و نیازمند غرب تجزیه کند. لیکن این عنایات الهی بود که در تقابل با همۀ تدارکات گستردۀ ویرانگر نظامی و غیر نظامی و صرف هزینه های سرسامآوری که دشمن طی بیش از چهار دهه متحمل گردید، بار دیگر خداوند منان منت نهاد و الطاف بیکران خویش را بر سر و روی کشور و انقلاب گستراند و
بر تأییدات رهبر عظیم الشأن انقلاب افزود تا معظم له با درایت های الهی و راهبردهای مدبرانۀ خود نظام و کشور و ملت را از بحرانهای سهمگین به سلامت برهانند و به ساحل نجات رهنمون گردند.

باید به درگاه الهی بسیار شاکر بود که دشمنان احمق در اوج حماقت خودشان با اغتشاشاتی که به پا کردند موجب شدند لانه ها و اماکن تیمی سرشاخه های اصلی اغتشاشگران سفاک آشکار گردد و در تصرف نیروهای امنیتی قرارگیرد و جمع کثیری از فعالان اصلی و مهره های کلیدیشان شناسایی و رسوا و دستگیر شوند. دولت های غربی فتنه گر همواره چاهی میکنند که خودشان در درون آن سرنگون میشوند، اما عبرت نمیگیرند. در این اوضاع و شرایط مجبورند تاوان همۀ شیطنت های خود را به کمال و تمام بپردازند.

ملت ما به درستی میدانند که نباید فریب ترفندهای دشمن را خورد. مردم ما به خوبی هشیار و آگاهند که تمامی نقشه های شیطانی در اردوگاه های سیاسی غرب سرشته و پردازش می شود. از این رو، عزم خود را بر مبارزات بیامان با دشمنان جزم می کنند و فریبخوردگان داخلی را متنبه و از کردارشان پشیمان می سازند و دست دشمنانی را که از ساده لوحی آنان سوء استفاده می کنند کوتاه خواهند کرد. بدیهی است این مهم جز با حضور مستمر و فوری در سنگر جهاد تبیین میسر نمی گردد.

یکی از اهداف دشمن در فتنۀ اخیر فرهنگی جابجا سازی معروف و منکر و پیشگیری از فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر بود. برای مقابله با این هدف شوم، دستگاههای امنیتی و فرهنگی و نظارتی باید نسبت به انجام وظایف شرعی و قانونی خود بدون کمترین انفعال و سستی اهتمام بیشتری به عمل آورند و دشمنان را از عملکرد ننگینشان پشیمان کنند و اسباب دلگرمی و تقویت روحیۀ شیفتگان و دلدادگان به اسلام و انقلاب را فراهم سازند. در چنین اوضاع و شرایطی باید قدردان نیروهای مخلص و فداکار بسیجی و انتظامی بود که با تمام وجود شجاعانه به دفع حملات اوباش و اغتشاشگران پرداختند و مظلومانه رنج مردم بیدفاع را به جان خریدند و حتی بار غفلتها و ترک فعل برخی از نهادهای مسئول را بر دوش کشیدند و فحاشیها و زخم زبانها را تحمل کردند و در راه دفاع از کیان وحیثیت انقلاب و نظام و کشور و ملت شهدای گرانقدری را تقدیم نمودند.

انتظار میرود دستگاههای امنیتی و قضایی کشور بدون هدر دادن فرصت با تدابیر کامل و مؤثر درسی فراموش ناشدنی به سرشاخه ها و سر سلسله جنبانان اغتشاشات بدهند و با کسانی که در فضای مجازی سوء مدیریت داشتند و یا متهم به ترک فعل هستند با برخورد قاطعانه نسبت به محاکمۀ آنان اهتمام ورزند. همچنین انتظار میرود مبلغان و مربیان فرهیخته در سنگر جهاد تبیین با درایت و بردباری کافی اولا فریبخوردگان ساده اندیش را از تیررس اغتشاشگران و جانیان ردیف اول برهانند و ثانیا در پرتو روشنگریها، مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان را از بصیرت کافی در برابر آشوبها و فتنه گریها برخوردار سازند، مبادا در لحظات بحرانی آلت دست دشمن و آتش بیار معرکه هاباشند.

افزون بر این، شورای عالی فضای مجازی لازم است در راستای تحقق منویات امام و رهبری هر چه سریعتر با گسترش و تقویت ایستگاه ها و سکوهای ملی اطلاع رسانی و اعتبار و اختصاص فضاهای رسانهای مناسب جهت انتشار و ترویج فعالیتهای آموزشی تربیتی، فرهنگی سیاسی، اقتصادی تجاری و ... همسو با انقلاب و نظام، اقدامات ضروری و اساسی را به عمل آورد تا اذهان ملت را از سلطۀ رسانه ای بیگانگان و براندازان رهایی و مصونیت بخشد.


وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha