چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ فعال فرهنگی گفت: چگونه ممکن است جوان و نوجوان از سابقه جراحی مغز، چشم مصنوعی، پیشینه مهندسی، هنری و ... در شهر تمدنی پنج هزار ساله سوخته مطلع شود و عشق به وطن در وجودش شعله ور نگردد؟

خانم فاطمه تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری کارگاه شیوه ارتباط گیری و پاسخگویی به سؤالات نوجوانان ویژه مبلغین مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس اظهار کرد: در زمانه فعلی که جو سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه متأثر از تبلیغات سوء دشمن بوده که توانسته با استفاده از ابزار منحصر به جنگ نرم هم چون رسانه و فضای مجازی و نیز غفلت برخی مسئولین و بالاخص خانواده ها، بر افکار اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان این مرز و بوم رخنه کند، در این راستا کارگاه شیوه ارتباط گیری و پاسخگویی به سوالات نوجوانان با هدف مهارت افزایی و هم اندیشی ویژه مبلغین و مربیان مدارس با استفاده از ارائه مباحث به شیوه عملی و بهره گیری از ابزارهای نوین(پاورپوینت و کلیپ) برگزار شد.

وی افزود: طرح مستقیم موضوعات حساس در جمع دانش آموزان نتیجه ای جز مقاومت و حتی اعلام مخالفت آنان ندارد.

تقوی بیان کرد: امروز با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمن، شاهد کمرنگ شدن عرق ملی و حتی ایجاد بدبینی در نوجوانان و جوانان هستیم، چگونه ممکن است جوان و نوجوان از سابقه جراحی مغز، چشم مصنوعی، پیشینه مهندسی، هنری و ... در شهر تمدنی پنج هزار ساله سوخته مطلع شود و عشق به وطن در وجودش شعله ور نگردد؟ آنگاه که از سابقه لوله کشی آب و فاضلاب در شهر تمدنی جیرفت و یا ذوب آهن در نطنز آگاه شود به ایرانی بودن خود افتخار نکند؟

وی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که مربیان بتوانند با استفاده از متون کتب درسی، موضوعات را غیر مستقیم مطرح کنند، به عنوان مثال در تعریف اقتدار کتاب درسی آمده، مقتدر کسی است که حرف آخر را می گوید، در این جا برای درهم شکستن اقتدار امریکا کافی است زیرکانه با استفاده از بیان وضع موجود اروپا که به تأسی و ترس از امریکا، تصمیم به تحریم روسیه گرفته و مردمش را با بحران تأمین سوخت و انرژی مواجه نموده، دانش آموزان بدون مقاومت، امریکا را یک کشور مستبد، زیاده خواه و ظالم می پذیرد و این اقتدار در ذهن و افکار آنها فرو خواهد ریخت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    ایشون واقعاً یکی از فعالان شهرستان محسوب میشن و سالهای زیادیه ک سابقه تدریس و کار با نوجوون رو دارن،یکی از دغدغه های زندگیشون شناسوندن تاریخ ایران به نوجووناس باتوجه ب اوضاع رسانه و تلاش دشمن بجهت تحریف تاریخ