دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با مدیر کل آموزش و پرورش استان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: اگر از جامعه دانش آموزی و تبلیغ در مدارس غافل شویم، به نوعی سن طلائی تبلیغ بنا به فرمایش حضرت امیر(ع) که فرمودند: "قلب الحدث کالارض الخالیه، قلب نوجوان مانند زمین خالی است"، را از دست داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ظهر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی که در سال جدید در مدارس شروع شده، در کنار کنگره‌ها و برنامه‌های این دوره، نشان دهنده این است که یک افق خوب در عرصه توجه به مسائل تربیتی ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان مانند یک گیاه است که با بود و نبود باغبان می‌تواند رشد کند، گفت: اگر انسان در مسیر تربیت رها شود، دیگرانی هستند که او را مطابق با اهداف خود تربیت کنند، بنابراین ما باید این تربیت را در مسیر رشد و تعالی الهی قرار دهیم، که مهمترین وظیفه آموزش و پرورش همین است که زوائد و آسیب‌ها را از کنار این نهال دور کند و آنچه را که برای تنومند شدن، مقاوم شدن و پرثمر شدن این نهال نیاز است را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به فعالیت‌های طلاب و مبلغات حوزه علمیه خواهران به عنوان طرح امین در مدارس آموزش و پرورش، گفت: مبلغین حوزه علمیه خواهران با کمترین دریافتی، با وجود تلاش بسیار، با داشتن روحیه جهادی خود، بیشترین کمک را به مجموعه آموزش و پرورش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران با داشتن ظرفیت عظیم در کارهای فرهنگی، می‌تواند بازوی خوبی برای آموزش و پرورش باشد، مطرح کرد: اگر یک کارگروه تخصصی برای شناسائی نیازهای آموزش و پرورش و تحقق تعامل جدی بین حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود، قطعا قدم‌های بزرگی در راستای فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی در استان برداشته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه مبلغین و معلمین در این برهه از زمان، نیاز است که با توانمندی بالایی در زمینه‌های اعتقادی و کلامی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت‌های شبانه‌روزی دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد فتنه انگیزی و شبهات اعتقادی در جامعه خصوصا جامعه دانش آموزان، نیاز است تا مبلغین و معلمین با مسلح شدن به سلاح علم، اعتقاد و اندیشه، توانایی خود را جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان بالا ببرند.

وی افزود: لازم است تا مبلغِ دانش آموزی تربیت کنیم که در تمامی زمینه‌های موجود از جمله سواد رسانه، کار با کودک و نوجوان، در زمینه‌های اعتقادی و همچنین درک شرایط محیطی، توانمندی لازم را دارا باشد و هم برای جامعه و هم برای آموزش و پرورش مفید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به اینکه تبلیغ در بین نوجوانان و کودکان به مراتب مهم‌تر از تبلیغ در بزرگسالان و جوانان است، یادآور شد: ما اگر از جامعه دانش آموزی و تبلیغ در مدارس غافل شویم، به نوعی سن طلائی تبلیغ بنا به فرمایش حضرت امیر(ع) که فرمودند: "قلب الحدث کالارض الخالیه، قلب نوجوان مانند زمین خالی است"، را از دست داده‌ایم.

وی افزود: بذر معرفت و بصیرت اگر در قلب نوجوان کاشته شود، حتما محصول و ثمر خوبی برداشت خواهیم کرد، بنابراین اینجاست که تحت یک تعامل خوب بین حوزه و آموزش و پرورش و تسهیل کار برای ورود مبلغین توانمند به مدارس، می‌شود جلوی خیلی از اتفاقات را پیش از وقوع آن گرفت، مانند شرکت تعدادی از دانش آموزان فریب خورده در حوادث اخیر کشور.

همچنین علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر نیز در این نشست با اشاره به وجود کمیته همکاری حوزه و آموزش پرورش، اظهار داشت: با تعاملی که بین حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد می‌شود طبق یک برنامه ریزی خوب و مشترک کارهای بزرگی در استان انجام شود.

وی با انتقاد از پائین بودن بودجه و اعتبارات فرهنگی در استان و در کشور، گفت: بودجه کارهای فرهنگی به نسبت بودجه‌های دیگر همانند عمرانی بسیار ناچیز است، در صورتی که فرهنگ مانند هوا و اکسیژن نیاز اساسی یک جامعه دینی است.

موحدی با تأکید بر اینکه با فعالیت‌ جهادی می‌شود کمبود این اعتبارات را جبران کرد، یادآور شد: ورود افراد آگاه و متخصص در دین، به آموزش و پرورش و در بین دانش آموزان از نیازهای اساسی امروز جامعه است و آشنایی با احکام شرعی حداقل چیزی است که یک فرد و جوان مسلمان باید با آن آشنایی داشته باشد، که با ورود مبلغین به آموزش و پرورش این امر می‌تواند محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha