چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) علمدار جهاد تبیین در زمان خود بود، گفت: بهترین شخص برای تبیین فلسفه هجرت امام رضا(ع) و آشکار نمودن دست حاکمان عباسی، وجود حضرت معصومه(س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، پروین جهانی، امروز در مراسم سالروز وفات حضرت معصومه(س) که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شعبه‌ای از بیت النور نبی اکرم(ص) است و قم انتساب خاصی به معصومین دارد و در مورد مکان دفن حضرت معصومه نیز هیچ اختلافی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برخی روایت‌ها در تاریخ حضرت معصومه(س) با سَم، مسموم شده‌اند، افزود: بر اساس آمار رسمی، سالانه ۲۰۰۰۰ اروپایی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند و این نشان از جایگاه والای زیارت این بانوی بزرگوار دارد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم به دلیل این که محل نشر معارف الهی و شریعت پیامبر اسلام (ص) می‌باشد، از آثار و برکات زیادی برخوردار است و امروز بزرگترین علمای دین و مراجع تقلید شیعیان در آنجا ساکن هستند.

وی تصریح کرد: وجود مبارکه حضرت معصومه(س) تحت تعلیم دو امام قرار گرفت و وعده بهشت به زائران ایشان توسط امام رضا(ع) و امام صادق(ع) بشارت داده شده، به گونه‌ای که ثواب زیارت حضرت معصومه(س) معادل ثواب زیارت امام رضا(ع) می‌باشد.

وی به دلیل عدم ازدواج حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: نبود هم کفوّ و شرایط سیاسی و اجتماعی زمان حضرت(س) که دوران خفقان بودند، از دلائل عدم ازدواج حضرت معصومه(س) می‌باشد.

جهانی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) علمدار جهاد تبیین در زمان خود بود، گفت: بهترین شخص برای تبیین فلسفه هجرت امام رضا(ع) و آشکار نمودن دست حاکمان عباسی، وجود حضرت معصومه(س) بود که حتی حکومت جهت ترور ایشان تیم‌هایی را در مدینه مستقر نموده بودند و لذا حضرت(س) به صورت مخفیانه و با سختی، به ساوه حرکت نمودند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha