دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه خواهران گیلان

حوزه/ مولف کتاب «ریزش‌ها در حکومت علوی» پس از تشریح جریان‌های انسانی در زمان حضرت امیر علیه السلام و تقسیم آنها به یاران راستین و افراد ریزش‌کرده، گفت: ریزشی‌هایی که به‌ جنگ با امام پرداختند به سه دسته ناکثان، قاسطان و مارقان تقسیم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام علی کریمیان امروز در نشست علمی- پژوهشی با عنوان «ریزش‌ها در آخرالزمان» همراه با بازخوانی کتاب «ریزش‌ها در حکومت علوی» و تطبیق با مسائل آخرالزمان که در مرکز تخصصی ریحانه‌النبی سلام‌الله‌علیها برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام، ۴سال و ۹ ماه حکومت کرده و ریزش‌هایی در این حکومت رخ داده که بررسی مصادیق و علل آن می‌تواند درس عبرتی برای ما باشد.

پژوهشگر و مولف کتاب «ریزش‌ها در حکومت علوی» پس از تشریح جریان‌های انسانی در زمان حضرت امیر علیه السلام و تقسیم آنها به یاران راستین و افراد ریزش‌کرده، افزود: ریزشی‌هایی که به‌ جنگ با امام پرداختند به سه دسته ناکثان، قاسطان و مارقان تقسیم می‌شوند و الباقی شامل کوفیان، معتزلان و کارگزاران خائن‌ هستند.

استاد حوزه در ادامه گفت: از ۵۶ کارگزار حضرت، ۱۶ نفر -حدود یک چهارم از آنها- مرتکب خیانت‌هایی مثل اختلاس یا ترک فعل شدند و یا عناصر مجاهد و انقلابی نبودند.

وی افزود: فصل مشترک این شش گروه این‌ است که همه آنها محصول اسلام یهودی بودند؛ قرآن در آیه ۸۲ مائده می‌فرماید: «لتجدن أشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین أشرکوا»؛ از این رو در جنگ ترکیبی «یهودی‌سازی اسلام» نرم افزار از آنِ یهود است؛ هرچند سخت افزار آن، عده‌ای فریب خورده، یا سهل‌انگار و یا ترک فعل عده‌ای دیگر باشد.

کریمیان در پایان وظیفه طلابِ مبلغ را شناخت جریان فتنه و روشنگری افکار برای آمادگی ظهور دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha