چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کارگاه آموزشی روش ارتباط مؤثر با دانش آموزان ویژه مبلغین خواهر خوزستان

مبلغین خواهر طرح معراج استان خوزستان با روش‌های ارتباط مؤثر با دانش آموزان آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه آموزشی روش ارتباط مؤثر با دانش آموزان ویژه مبلغین خواهر طرح معراج استان خوزستان برگزار شد.

استاد این دوره حجت الاسلام علی مخدوم مدیر سابق مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بود و در آن حجت الاسلام محمد دبیری فرد، و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان و حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مورد مسائل اخیر باهدف جهاد تبیین به سخنرانی پرداختند.

در این نشست حجت‌الاسلام علی مخدوم اظهار کرد: ارتباط مهم و ارتباط موثر مهم تر است و ارتباط از مؤلفه های اصلی زندگی می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که عدم تمایل به ارتباط، سکوت و بی اعتنایی نوعی ارتباط به شمار می رود، افزود: ارتباط فرایند ارسال و دریافت پیام می‌باشد  از مهم ترین شاخه های ارتباط است.

مدیر سابق مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه ارتباط مؤثر پروژه ای است که نیازمند طراحی و برنامه ریزی می‌باشد، افزود: اگر می خواهید در مقام مبلغ کاری انجام دهید باید زاویه دید طرف مقابل را هم ببینید.

حجت الاسلام مخدوم عنوان کرد: کلامی، عاطفی، شناختی، ناشی از ادراک متفاوت، تربیتی، فرهنگی، محیطی از موانع ارتباط موثر هستند.

وی درباره ذهن خوانی گفت: وقتی در حال فکر کردن به خواسته مخاطب به "دقت به علائم رفتاری"، "گوش دادن به سخنان او" توجه کنید. برقراری هر ارتباطی مستلزم گوش دادن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha