جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب و کتابخوانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حقیقتاً اگر می خواهیم که در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه به جاهای خوبی برسیم باید این مسئله به اولویت فرهنگی مدیران کشور تبدیل شود.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: یکی از نشانه‌های رشد فرهنگی جامعه، اهتمام در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از شاخصه های مهم فرهنگ عمومی است.

وی افزود: با توجه به بیانات و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، مردم و به ویژه مسئولان باید اهتمام مضاعفی در راستای تحقق این هدف داشته باشند و به ویژه از مدیران و مسئولان انتظار می رود که یکی از اولویت های برنامه های فرهنگی خود را همین مسأله قرار دهند.

وی همچنین گفت: در این جهت البته باید از توانمندی ها و ظرفیت های کار رسانه ای و هنری استفاده کنیم به ویژه از ظرفیت عظیم رسانه ملی باید به نحوی بهره برداری کنیم که اعضای جامعه به ویژه نسل جوان مشتاق به مطالعه کتاب شوند و این مهم جایگاه قابل توجهی در سبک زندگی روزانه آن ها پیدا کند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: ما باید زمینه جلب توجه در مخاطب عام و از جمله نسل جدید را با کارهای تأثیرگذار رسانه ای و هنری فراهم کنیم و البته تحقق این هدف نیازمند صبر و حوصله و برنامه ریزی دقیق فرهنگی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی افزود: از سوی دیگر باید کاری کنیم که دعوت به کتاب خوانی و مطالعه به عنوان امر به معروف در جامعه ما بروز و ظهور یافته و تجلی کند، به این معنا که هر کس به سهم خود در این زمینه احساس مسئولیت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha