شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعضای ششمین دوره شورای اسلامی و شهردار جدید کلان‌شهر کر

حوزه / امام جمعه کرج با انتقاد از این که شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری شده‌اند، گفت: شوراها باید مستقلاً به وظایف تعریف‌شده خود در قانون بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و شهردار جدید کلان‌شهر کرج با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار با تأکید بر اینکه با انتخاب شهردار جدید، شورا و شهرداری باید جریان و روش جدیدی را دنبال کند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید با یک نگاه تحولی، دگرگونی اساسی در منش و عملکرد خود در شهر رقم بزند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نگاه تحولی در امور شهری، گفت: وضعیت شهر که هم‌اکنون در برخی امور نیز نا به سامان است، باید سامان داده شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه البرز راه مواصلاتی ۱۳ استان است، یادآور شد: البرز می‌تواند یک شهر عبوری زیبا با جاذبه‌ها گردشگری باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به ورودی شهر کرج و استان البرز، خاطرنشان کرد: باید ضمن معرفی جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر کرج، شرایطی را فراهم کرد که مسافرین عبوری، حضوری در شهر داشته و از جاذبه‌های دیدنی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری در تذکری به اعضای شورای اسلامی شهر کرج، اظهار داشت: خودخواهی و کاسب‌کارانه بودن را کنار بگذارید، چرا که نیروهای انقلابی و ارزشی در مسئولیت‌ها به امیال و خواسته‌های شخصی توجهی ندارند و به دنبال خدمت بیشتر به مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، خواستار توجه به مدیریت منابع و درآمد پایدار در شهرداری‌ها شد و گفت: اگر شهرداری می‌خواهد خدمتی به شهر کند باید به سمت ایجاد منابع پایدار پیش رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه نیازمند توجه جدی به مناطق محروم هستیم، عنوان کرد: باید رسیدگی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

وی افزایش فضاهای ورزشی و فرهنگی در شهر را ضروری خواند و یادآور شد: به مراکز فرهنگی اهمیت بسیار دهید، چرا که این مراکز، محل ترویج و توسعه محتواهای دینی، عقیدتی، تبیینی و مدیریت شهری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه شورا باید از دخالت در انتصابات پرهیز کند، مطرح کرد: شورای اسلامی شهر، معین شهردار است و باید به او مشورت دهد و در چهارچوب قانون از اختیارات خود همچون سؤال، استیضاح و امثال‌ آن استفاده کند، اما حق دخالت در انتصابات را ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با انتقاد از این که شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری شده‌اند، گفت: شوراها باید مستقلاً به وظایف تعریف‌شده خود در قانون بپردازند.

وی افزود: اعضا ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرج که خود را انقلابی می‌دانند و معرفی می‌کنند، باید کار و مدیریتشان نیز انقلابی باشد و شهردار آن نیز این‌گونه عمل کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، خطاب به اعضای شورای اسلامی و شهردار کرج، یادآور شد: اگر همین امروز به داد مشکلات کرج برسید، بهتر از آن است که فردا به آن برسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهید، اظهار داشت: امانت‌داری و درست‌کاری را نصب العین خود قرار دهید چرا که از مهم‌ترین کارهاست.

در ابتدای این دیدار علی قاسم پور رئیس شورای اسلامی و مهرداد کیانی شهردار کلان‌شهر کرج به ارائه گزارش فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha