جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیر علی عمو زاده مدیر کل ارشاد قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولید فیلم سینمایی "نهر خین" به کارگردانی جواد افشار در خصوص نقش شهدای استان قم در عملیات کربلای ۴ خبر داد.

امیرعلی عموزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که تولید این فیلم یکی از فعالیت های مرتبط با کنگره شهدای استان به شمار می رود، اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایی که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای آن هستیم، تهیه و تولید فیلم سینمایی "نهر خین" به نویسندگی و کارگردانی جواد افشار است که این اثر پیرامون شهدای عزیز استان می‌باشد، ضمن آن که در این کار شاهد فلاش بک هایی به زندگی و رزمندگی شهید مهدی زین الدین هم خواهیم بود.

مدیرکل ارشاد قم با اشاره به برخی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه و اهمیت هنر در کشور افزود: در سایه عمل به مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی و تمرکز در راستای تولیدات هنری و فرهنگی، از جمله اولویت‌های جدی ما در کنگره ملی شهدای استان در ماه های اخیر بوده است.

وی همچنین گفت: ما از ابتدای آغاز فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بحث برگزاری کنگره ملی شهدای استان، بر روی تولیدات فاخر هنری متمرکز شدیم و به لطف الهی امروز ثمرات و نتایج آن را در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهیم.

دبیر کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: تولید و اجرای نمایش‌های فاخر صحنه‌ای و خیابانی، تهیه و تولید مستند زندگی برخی شهدای عظیم‌الشان استان، تولید سمفونی بزرگ شهدای استان و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی ویژه زندگی‌نامه و وصایای شهدای گرانقدر از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم بوده است.

همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره عکس "راز خون" و جشنواره خوشنویسی "نسیم مهر" بیان داشت: مشارکت در طراحی پوستر و فضاسازی‌های محیطی و امور رسانه‌ای کنگره، اعطای کاغذ تعاونی به ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس، خرید و بازنشر ۵۰ عنوان کتاب شاخص نگاشته شده در عرصه شهدای استان قم و توزیع آن‌ها در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و ... و همکاری در برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی ما در کنگره ملی شهدای استان قم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha