یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ملت باید نسبت به تاریخ پرشکوه این انقلاب احساس افتخار کند لذا برخی از حرکات همانند بی تفاوتی به سرود ملی از سوی عده ای مغرض نباید زمینه شادی شود، بلکه باید آن را یکی از دردهای فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان که به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار داشت: با مطالعه بیشتر و دقیق تر می‌توان به خوبی با تاریخ این کشور آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با مطالعه می توان فهمید که این انقلاب از کجا شروع کرده که امروز به یک کشور مقتدر در دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با مطالعه می توان بسیاری از مشکلات جامعه را شناخت، بیان داشت: نباید اجازه دهیم که مشغولیات زندگی و حواشی آن ما را از مطالعه دور کند، زیرا سرانه مطالعه بالا خود مانع از بروز بسیاری از ناهنجاری هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی تاکید کرد: افزایش شعور اجتماعی و فرهنگی هر جامعه ای در گرو مطالعه و اندیشه است و این مهم تنها با مطالعه محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: ملت باید نسبت به تاریخ پرشکوه این انقلاب احساس افتخار کند لذا برخی از حرکات همانند بی تفاوتی به سرود ملی از سوی عده ای مغرض نباید زمینه شادی شود، بلکه باید آن را یکی از دردهای فرهنگی دانست.

وی خاطرنشان کرد: برای شناخت وضعیت فرهنگی یک جامعه بهترین راه میزان سرانه مطالعه، بُعد کمی و کیفی نشریات و روزنامه هاست، لذا باید با انجام کارهای فرهنگی مقوله مطالعه را در جامعه نهادینه سازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان گفت: همچنین تاریخ نشان داده است افرادی که اهل مطالعه و پژوهش هستند از استبداد و خودرایی به دور می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha