شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: تشکیل بسیج دانشجویان و طلاب ضروری‌ترین مطالبه کشور است و طلاب و دانشجویان باید از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنند و اجازه ندهند که ایادی استکبار در حوزه علمیه و دانشگاه نفوذ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت السلام والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفته بسیج مستضعفین، اظهار داشت: کنار گذاشتن بسیج به معنای آسیب دیدن امنیت و اقتدار کشور است، امام خمینی(ره) در سخنان خود فرموده بودند که من دست شما بسیجیان را می‌بوسم، حضرت امام(ره) معتقد بودند که غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی، سقوط در دام استکبار را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تشکیل بسیج دانشجویان و طلاب ضروری‌ترین مطالبه کشور است و طلاب و دانشجویان باید از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنند و اجازه ندهند که ایادی استکبار در حوزه علمیه و دانشگاه نفوذ کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اکثریت ملت ایران بالقوه بسیجی هستند، افزود: از حدود ۹ سال قبل که شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شد، مسئله جنگ ترکیبی به میان آمد، جنگ ترکیبی پیچیده و مبهم است و دشمنان از آن برای شکست ملت غیور ایران استفاده می‌کنند، اما نمی‌توانند به هدف خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه دشمن از همه ابزارها در جنگ ترکیبی خود استفاده می‌کند تا جمهوری اسلامی را به جنگ و آشوب‌های داخلی مثل شیعه و سنی بکشاند و مانند سوریه که از شعارهای مخالفت با حاکمیت شروع شد و داعش نمود پیدا کرد و مردم را زنده زنده می کشت، تصریح کرد: این ترقه پراکنی‌ها را اگر چه می‌بینیم، اما این را می‌دانیم که تمام قداره کشان دنیا را به جای خود نشاندیم، آن وقت این ترقه‌ پراکنی‌ها را نمی‌توانیم؟ در برابر این ترقه پراکن‌ها رأفت به خرج داده اما به این فریب خوردگان و خانواده‌هایشان توصیه می‌کنیم که جمهوری اسلامی اگر اراده کند به وقتش به سراغشان می‌آید.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه یک روز آمریکا غول اقتصاد و صنعت بود که بعد از جنگ جهانی تلاش کرد تا با تجمیع نیروهای خردمند غول اقتصاد و صنعت شود، گفت: آمریکا یک رقیب بلامنازع به نام اتحاد جماهیر شوروی داشت که در مقابل آمریکا بود، آمریکا این رقیب را شکست داد و روسیه باقی مانده را به عنوان رقیب خود در قالب جنگ ترکیبی قرار داد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه تمام تحلیلگران سیاسی و اقتصادی اذعان دارند قدرت اقتصادی چین دنیا را در بر می‌گیرد و دو قدرت یعنی ایران و روسیه کنار چین هستند، افزود: این میدان را برای آمریکا از بین می‌برد، لذا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چین را درگیر جنگ کند و این جنگ ترکیبی در ایران نیز با هدف جدایی دین از سیاست و برقراری حکومت لائیک دنبال می‌شود.

وی با مخاطب قرار دادن، تبهکاران، فتنه‌گران و آشوبگران، گفت: ملت ایران را از چه می‌ترسانند، بدانید هر چه شما ملت ما را بکشید ملت ما خشمشان و نفرتشان از شما آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، بهائیان، سلطنت طلبان و منافقان بیشتر خواهد شد و ملت ما می‌فهمند راهشان روشن و پر برکت است، لذا ملت ما را نترسانید چون شما خودتان ضرر می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه بزرگنمایی ضعف‌ها یکی دیگر از حربه‌های دشمن است، تصریح کرد: در اعتراضات صنفی دقت کنید و مراقب باشید که دشمن سوءاستفاده نکند و اگر در اعتراضات کسی آشوب ایجاد کرد، راه خود را از آن جدا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha