جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله قافی

حوزه/ آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، خویی(ره) و امام خمینی(ره) دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی یزدی استاد پیشکسوت حوزه و از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، خویی(ره) و امام خمینی(ره) در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله قافی یزدی سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن آموزش‌های متداول، به تحصیل علوم دینی روی آورد. در حوزه علمیه از محضر بزرگانی چون حاج حسین مدرس، سید احمد مدرسی، محمدعلی کازرونی دروس مقدماتی و سطوح عالی را در یزد آموخت. آن‌گاه برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام سید حسین بروجردی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت.

وی همچنین دروس فلسفه را از شیخ جلال آیت‌اللهی، تفسیر را از شیخ موسی غضنفری و اخلاق و عرفان را از شیخ غلامرضا یزدی آموخت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از استادان حوزه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین درس حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن طباطبایی حکیم، شیخ حسین حلی و میرزا حسن یزدی شد.

پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه یزد:

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پیامی با تسلیت ارتحال این استاد پیشکسوت، آورده است:

بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم: مَوتُ العالِمِ ثُلمَةٌ فی الإسلامِ لا تُسَدُّ ما اختَلَفَ اللَّیلُ و النَّهارُ.

رحلت جانگداز مفسر و مبین قرآن، معلم اخلاق و استاد گرانقدر سطوح عالی و درس خارج حوزه های علمیه حضرت آیت الله قافی موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

ایشان مجاهدی خستگی ناپذیر و فقیهی ارجمند و از شاگردان و مبارزان نهضت امام خمینی (قدس سره) و یار همیشگی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(ادام الله ظله) بود که عمر با برکت خود را وقف خدمت به قرآن و ترویج و تبیین ارزش های اسلام ناب محمدی و تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام کرد.

اینجانب فقدان این عالم وارسته را به شاگردان، مردم متدین دارالعباد یزد، عموم علاقمندان به علم و دانش و به ویژه به خانواده و آقازادگان ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

والسلام علیکم ورحمةالله

محمد شمس

مدیر حوزه علمیه استان یزد

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha