جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور گفت: فرهنگ احسان و نیکوکاری باید توسط جمعیت هلال احمر در جامعه رشد داده شود و غنچه های هلال و کانون های دانش آموزی با این هدف شکل گرفته است و هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در کانونهای دانش آموزی عضو جمعیت هلال احمر هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده مقام معظم رهبری در حاشیه سفر به استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار داشت: مجموعه هلال احمر از مردم برای مردم و اشاعه دهنده صلح و سلامتی و پلی بین توانمند و کم توان است.

وی افزود: اگر هلال احمر از دولت هزینه ای دریافت می کند به دلیل خدمات امدادی است که به مردم ارائه می دهد و این در حالیست که رویکرد هلال احمر در کشورهای دنیا اجتماعی است نه امدادی ولی در ایران فعالیت هلال احمر بیشتر امدادی است و وظیفه هلال احمر حضور در صحنه در ۷۲ ساعت ابتدایی سوانح و حوادث است.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور، رکن جمعیت هلال احمر را داوطلب بودن اعضا دانست و اظهارداشت: اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب مجلس و در اساسنامه گفته شده جمعیت هلال احمر غیر تجاری، خیریه، داوطلبی و مردمی است پس اگر خرید و فروش اموال در هلال احمر انجام می شود صرفا با هدف هزینه برای خدمت به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، با بیان اینکه شورای عالی، قوانین هلال احمر را تصویب می کند، عنوان کرد: مهم است که تبیین شود مطالبات از هلال احمر نباید به شکل مطالبه کارمند از دولت باشد و شناخت مردم باید از این جمعیت خیری و غیردولتی اصلاح شود.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر کارمند و چند هزار نفر داوطلب در مجموعه جمعیت هلال احمر فعالیت می کنند و زندگی امدادگران باید با ویژگی های غیر انتفاعی این جمعیت تنظیم شود.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور، با بیان اینکه فعالیت های هلال احمر ذخیره آخرت خواهند بود، گفت: فرهنگ احسان و نیکوکاری باید توسط جمعیت هلال احمر در جامعه رشد داده شود و غنچه های هلال و کانون های دانش آموزی با این هدف شکل گرفته است و هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در کانونهای دانش آموزی عضو جمعیت هلال احمر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر از دین افراد سئوال نمی شود و هلال احمر به دنبال صلح و سلامت همه انسانهاست، افزود: کشورهای استکباری نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند آنها ایران بزرگ را نمی خواهند و در پی تجزیه آن هستند، باید مقاومت کنیم.

وی، به کتاب خاطرات علَم وزیر دربار پهلوی اشاره و بیان کرد: در این کتاب آمده است حتی در انتصاب افراد در حکومت، آمریکا دخالت داشت و ایران به نوعی مستعمره آمریکا شده بود.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور، افزود: دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی را برای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار دهند.

معزی، با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه برای فعالیت اجرایی ایجاد نشده است، بیان کرد: نظارت بر اعمال قوانین و نظارت بر موقوفات جمعیت از فعالیت‌های نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha