یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معزی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین معزی گفت: بیش از ۷۰ درصد فعالیت های هلال احمر فرهنگی است و نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر برای پیشرفت فرهنگی در این عرصه گام موثری برداشته است و هلال احمر امروز در فرهنگ جامعه سهیم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر امروز، دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در نشست مدیران مدارس علمیه هرمزگان در مدرسه النبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه معنویت طلاب باید تلاش بیشتر و وافری صورت گیرد.

وی افزود: یکی از آرزوها از قدیم در حوزه های علمیه وجود درس ها تخصصی بود و اکنون این زمینه طلبه ها برای ادامه تحصیل فراهم شده است و بر دانش طلاب در زمینه های مختلف می افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با برشمردن برخی از رشته های تخصصی گفت: گفت و گوی میان ادیان مختلف، پاسخگوی و آشنایی با نحله ها و فرق و مشاوره ها از برکات نظام جمهوری اسلامی است که امروز طلاب می توانند بهره مند شود و از طرفی در زمینه معیشت نیز مرکز خدمات خدمت های زیادی را به طلاب ارائه می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی ادامه داد: طی تفاهم نامه ای با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر و ر ئیس این سازمان منعقد شد که کانون های طلاب بوجود آید و هنوز برخی از مدیران مدارس کانون های هلال احمر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: شهید حقانی از شاگردان اولیه آیت الله مجتهدی بود که باعث رشد طلبگی در حوزه بندرعباس شد و در این استان فعالیت در راستای انقلاب اسلامی را انجام می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: طلبه باید با اجتماع ارتباط داشته باشد و در زمان بحران های طبیعی و غیره مانند زلزله زدگی و سیل زدگی که نابود شدن یک خانواده است را درک کند و بداند که چه مصیبتی است و در زمان کرونا که همه از یکدیگر فرار می‌کردند این طلبه ها میت آن ها را غسل می دادند بدون هیچ چشم داشتی مگر بر حسب وظیفه و تکلیف شرعی خود را انجام می دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی تاکید کرد: ۶ هزار طلبه در پلدختر چه کار عظیمی که برای مردم انجام دادند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد فعالیت های هلال احمر فرهنگی است و نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر برای پیشرفت فرهنگی در این عرصه گام موثری برداشته است و هلال احمر امروز در فرهنگ جامعه سهیم است.

۳۱۳/۶۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha