شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
فعالیت ۳۰۰ کانون حلال در کشور

حوزه/نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به حضور پررنگ طلاب در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار امدادگران هلال احمر، گفت: اگر یک طلبه در کنار مردم باشد به بهترین شکل می‌تواند مفاهیم دینی را انتقال دهد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،عصر امروز حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمرکشور در سفر کاری خود به کهگیلویه و بویراحمد در یادواره ۱۵ شهدا امدادگران استان که در حسینیه حاج قاسم سلیمانی مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا علیه السلام یاسوج برگزارشد، به ارائه نکاتی درباره فعالیت‌های تبلیغی و اجتماعی طلاب پرداخت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با مرور حضور پررنگ طلاب در جریان حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کنار سایر امدادگران هلال احمر، گفت: اگر یک طلبه در رنج و درد مردم در کنار آن‌ها باشد به بهترین شکل می‌تواند مفاهیمی دینی را به مردم انتقال دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه طلّاب با تلاش و کوشش و مجاهدت در راه فراگیری علوم، معارف و حقایق دین را آموخته و به جامعه منتقل می‌کنند، تصریح کرد: رساندن پیام دین به جامعه از مهمترین رسالت‌های روحانیت است.

طلبه‌ای که کنار مردم باشد بهتر می‌تواند مفاهیم دینی را انتقال دهد

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های کانون های طلاب در جمعیت هلال احمر پرداخت و بر لزوم ترویج فعالیت‌های اجتماعی میان طلاب تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر طلاب با فراگیری آموزش های لازم می‌توانند در زمان بروز حادثه و یا کمک به مرتفع نمودن آسیب های اجتماعی موثر و کارگشا باشند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۰۰ کانون طلاب در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های مشترکی میان حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال‌احمر و حوزه‌ علمیه به امضاء رسیده است که زمینه توسعه کمی و کیفی این کانون‌ها را فراهم کرده است.

طلبه‌ای که کنار مردم باشد بهتر می‌تواند مفاهیم دینی را انتقال دهد

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان را یکی از مسأله‌های اساسی در جامعه برشمرد که باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر نقش اثرگذار فرهنگ و ایثار و شهادت در هدایت جامعه به سوی مسیر حق و حقیقت گفت: برگزاری گرامیداشت همایش و کنگره پاسداشت جانفشانی‌ها و دلاوری‌های شهیدان می‌تواند قدمی کوچک در جهت تجلیل از مقام رفیع آنان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به وجود بیش از ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این گونه برنامه ها، فرهنگ شهادت، ایثار و شجاعت ملت ایران را گسترش دهیم.

طلبه‌ای که کنار مردم باشد بهتر می‌تواند مفاهیم دینی را انتقال دهد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به سکوت جامعه جهانی در قبال ریختن خون بیش ۸ هزار و ۵۰۰ فلسطینی بی‌پناه غزه نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد از شهدای بمباران‌های اخیر، زنان و کودکان هستند.

وی با انتقاد از دولت‌های غربی و سکوت آنان، گفت: مدعیان حقوق بشر امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha