دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به مقوله مهم و حیاتی «سواد رسانه‌ای» داشته باشند و طلابی تربیت کنند که تحلیل‌گر مباحث رسانه‌ای باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار امشب در نشستی که در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) با موضوع «سواد رسانه‌ای» برگزار شد، اظهار داشت: توجه به سواد رسانه‌ای از الزامات کنونی جامعه، به ویژه قشر فرهیخته مانند طلاب و حوزه‌های علمیه است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: البته خود کلمه سواد رسانه‌ای محتوای عمیقی دارد و زیر مجموعه‌های بسیاری برای آن می‌توان قائل شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز نباید به اشتباه متصور شد که سواد رسانه‌ای تنها توانایی یا داشتن فرصت خواندن مطالب رسانه‌های مکتوب یا برخط است، بلکه سواد رسانه‌ای یعنی قدرت تحلیل درست در حوزه رسانه.

حجت الاسلام مبارک آبادی گفت: کسی که دارای سواد رسانه‌ای است به خوبی می‌تواند واقعیت یا دروغ بودن محتوای رسانه‌ها را تشخیص دهد و این خود در این دنیا که سراسر آن تبلیغات و اخبار است، می‌تواند چراغ مسیری باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: طلاب برای موفقیت در انجام وظیفه مقدس خود در حوزه تبلیغ، ناگزیرند که آشنایی کامل و البته تخصصی با رسانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان باید حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به این مقوله مهم و حیاتی داشته باشند و طلابی تربیت کنند که خود یک تحلیل‌گر مباحث رسانه‌ای باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha