جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصلح

امام جمعه برازجان گفت: بسیج حاصل دوراندیشی امام خمینی (ره) بود و هفته بسیج یادآور پیام تاریخی ایشان در سال ۱۳۵۸ است که در حقیقت بیانگر مفهوم بلندی است که مرزهای صنفی، قومی، نژادی و جغرافیایی را درهم شکست و باعث ایجاد اتحاد آحاد جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر برازجان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و همچنین روز پرستار ، با اشاره به اهمیت رشته پرستاری گفت: حضرت زینب کبری(س) پیام‌آور قیام خونین کربلا وحماسه عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اسوه صبر، بردباری و شهامت در برابر مصائب، الگویی راستین و الهام بخش برای جامعه تلاشگر پرستاران است و جامعه پرستاری با تاسی از آن بانوی بی بدیل، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش می گذارد.

امام جمعه برازجان ضمن تبریک هفته بسیج افزود: بسیج حاصل دوراندیشی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بود، و هفته بسیج یادآور پیام تاریخی ایشان در سال ۱۳۵۸ است که در حقیقت بیانگر مفهوم بلندی است که مرزهای صنفی، قومی، نژادی، جغرافیایی را درهم شکست و باعث ایجاد اتحاد کلیه آحاد جامعه در زمینه های مختلف گردید.

وی ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره)، با شعار بسیج بیست میلیونی، هوشیاری و درایت بی نظیر ایشان از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، پیامد های ارزنده و بی بدیلی را فراهم کرد.

امام جمعه برازجان شاخصه های تفکر و فرهنگ بسیجی را برشمرد و اظهار کرد: ولایت باوری،ولایت محوری،عمل صالح،پرهیزکاری، خودسازی و اهل ارتباط با خدا ،زمان شناس و موقعیت شناس و همچنین مردمی بودن از جمله ویژگی‌ها و شاخصه‌های تفکر یک بسیجی است.

حجت الاسلام مصلح گفت: یوم‌الله هفتم آذر، روز ایثار و جانفشانی فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که برای حفظ امنیت و ثبات و اهتزاز پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان از جان گذشتند تا ضربات کوبنده بر پیکره نیروی دریایی و هوایی دشمن وارد کنند.

وی افزود: در این روز با انجام "عملیات مروارید" توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر مرتفع ترین دکل پایانه «البکر» و «الامیه» به اهتزاز در آمد و این رشادت و از جان گذشتگی پرسنل نیروی دریایی در تاریخ رشادت‌های این نیرو ثبت و ضبط شد.

امام جمعه برازجان بیان کرد: این رشادت و پیروزی و افتخار موجب آن شد تا امام خمینی(ره) فرمان نامگذاری روز ۷ آذرماه را به نام روز نیروی دریایی صادر کند.

حجت الاسلام مصلح به ۱۰ آذرماه روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد افزود: مجلس یازدهم در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور تاکنون مصوبات خوبی داشته از جمله قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار، جهش تولید، مالیات بر خانه های خالی، جهش تولید دانش بنیان، اقدامات سازنده ای بوده که انجام داده است.

خطیب جمعه برازجان به دومین سالروز شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز عمر گرانمایه خود را صرف توسعه تعالی علمی، قطع وابستگی و استقلال دفاعی و هسته‌ای کرد که در نهایت به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت و لقاء معشوق رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha