جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: در حقیقت بسیج یک فرهنگ است و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در همایش اقتدار بسیجیان خراسان شمالی که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: بسیج به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد ارزشی از بطن جامعه برخاسته است.

وی افزود: بسیج در سرنوشت‌سازترین صحنه‌های تاریخ پر حماسه انقلاب اسلامی، نقشی کارآمد و مؤثری داشته و موجب عزت، اقتدار، افتخار و سربلندی نظام و انقلاب اسلامی‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: در حقیقت بسیج به‌عنوان یک‌نهاد مردمی در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری واردشده و بسیاری از مشکلات کشور به دست همین بسیجیان حل‌شده است.

وی بابیان اینکه بسیج یک فرهنگ اصیل در جهان است، ادامه داد: یک بسیجی می‌تواند در لباس سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و استاندار به مردم خدمت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: گاهی بسیجیان در لباس یک جهادگر به مناطق محروم رفته و فقط به خاطر رضای خداوند متعال باجان و دل به محرومان و نیازمندان کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تفکر و روحیه بسیجی ریشه در آموزه‌های دینی و اسلامی ما دارد ما به روحیه بسیجی نیاز داریم و باید این روحیه در تمام شئون زندگی ما وارد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: البته این شجره طیبه و ثمره شیرین انقلاب اسلامی، با درایت و هوشیاری امام خمینی (ره) شکل گرفت و به برکت خون شهدا شناخته‌شده است.

وی اضافه کرد: بعد از امام راحل (ره) بسیج با تأثیر از اندیشه‌های تابناک و نورانی رهبر معظم انقلاب به رشد و بالندگی و کمال رسید و در سرنوشت‌سازترین صحنه‌های تاریخ پر حماسه انقلاب اسلامی راهگشای بحران‌ها و مشکلات شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اظهار کرد: بسیج و فرهنگ بسیجی ریشه در آموزه‌های دینی و اسلامی ما دارد به همین دلیل باید فرهنگ و روحیه بسیجی در جامعه به‌ویژه در بین نسل نوجوان و جوان ما نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در حال حاضر می‌بینیم که صفات اسلامی در جوانان بسیجی ریشه کرده، چراکه جوانان بسیجی با خلوص نیت دل‌بسته اسلام بوده و درراه خداوند متعال از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha