جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرحوم سعادت پرور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: مرحوم آیت الله سعادت پرور، عارفی بود که فرصت را از دست نداد و بدون توجه به گذشته و آینده به وظایف خود به شایستگی عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، امشب در آیین هجدهمین سالگرد ارتحال عارف وارسته آیت الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهارکرد: زهد، تقوا و معنویت یک طلبه، می تواند یک شهری را از معنویت آباد و موجب رشد اخلاقی آن شهر گردد، همانطور که مرحوم سعادت پرور با تربیت شاگردانی وارسته مشعل زهد و تقوا و بندگی را برای نسل امروز و فردا روشن گذاشت.

وی تصریح کرد: وجود شخصیت هایی همچون آیت الله سعادت پرور و امثال ایشان از برکات حوزه های علمیه است و طلاب باید زندگی و سیره علمی و عملی آنان را مورد توجه قرار داده و از آن الگوگیری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رابطه مرحوم سعادت پرور با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان یک مراوده بسیار خوبی با مقام معظم رهبری داشت، وقتی به امامت جمعه منصوب شدم در دیدارهایی با رهبر معظم انقلاب حضور پیدا می کردم، در یک جلسه ای به خدمت ایشان رسیدیم و مقام معظم رهبری از ایشان یک یادی کردند، دیدم معظم له عجب ارادتی به ایشان دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی به دوران حیات آیت الله سعادت پرور اشاره کرد و گفت: در زمان حیات ایشان به محضرشان می‌آمدم و دستوراتی را برای عرضه به مردم می گرفتم و مباحث اخلاقی را از محضر ایشان دنبال می کردم تا بتوانم به بهترین شکل به مردم خدمت کنم.

وی ادامه داد: از حالات روحی ایشان یک جمله‌ای بگویم و آن اینکه سبک علمی و عملی ایشان عجیب بود، بسیار منظم، بسیار علمی، هر کسی برای آغاز طلبگی خدمت ایشان می رسید، معتقد بود که  ابتدا باید زیرساخت را درست کرد، افراد را به قبل از بلوغ مأمور می کرد، به متربی می گفت باید بروید قبل از بلوغ را درست کنید، حکم تکلیفی نداشتید، ولی حکم رأسی داشتید، کارهایی کردید که ضمانت‌آور است، باید آنها را درست کنیم، آینده، روی گذشته بنا می‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد:ما وظیفه داریم که این بزرگان را معرفی کنیم، لذتی که در تصویر جمال حضرت حق درست می‌شود برای یک انسان حیف است که دیگران محروم شوند و از دنیا بروند بدون اینکه جامعه اسلامی ایشان را به خوبی بشناسند و از این قله عظیم معنوی بی بهره بمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی بیان کرد: ایشان از لحاظ جسمی از میان ما رفته است، ولی روح بلند ایشان در بین ما است و دست شان هم بسیار باز است، کتاب هایی که ایشان به رشته تحریر درآورده اند، شرح حافظی، سّرالاسلام، شرح احادیثی که نوشته است نشان از این دارد. لذا اساتید حوزه باید این شخصیت ها را برای طلاب و فضلای حوزه های علمیه معرفی کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلطان احمدی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    در جامعه امروز حتی در بین حوزویان چقدر وجود چنین عالمانی خالیست و کمبود جامعه کنونی است.... روحش شاد