یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
خیاط . احمدزاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که بحث احیای موقوفات و منابع پایدار از مسائل مهم می باشد، گفت: احیای موقوفات می تواند حوزه علمیه را به اغنای مطلوب برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام احمدزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان پیرامون موضوعات در حیطه وقف و احیای موقوفات این حوزه کهن، دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار با بیان این که بحث احیای موقوفات و منابع پایدار از مسائل مهم می باشند، گفت: احیای موقوفات و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه، می تواند حوزه علمیه خراسان را به اغنای مطلوب برساند.
وی دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان و احیای آن را از جمله مباحثی عنوان کرد که در دوره مدیریت جدید پیش رو، با قوت پیگیری و دنبال خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین این اقدام را خدمت بزرگی به حوزه علمیه خراسان برشمرد که می تواند با همکاری و برگزاری کارگروه هائی میان این حوزه و اداره اوقاف پیگیری و دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) در دوره اول شورای عالی حوزه علمیه خراسان و منویات ایشان، لازمه و زمینه ساز تحقق این فرمایشات را در گرو اهتمام نسبت به برنامه ریزی های لازم از جمله تکیه بر منابع پایدار خواند.
ارائه گزارش از وضعیت وقف و مسائل پیرامون آن
حجت الاسلام احمد زاده در این دیدار ضمن تبیین موضوعات پیش روی موقوفات حوزه علمیه خراسان، به ارائه گزارش از وضعیت موجود وقف و مسائل پیرامون آن پرداخت.
وی در این راستا، به مجموعه فعالیت ها و تولید آثار و تولیدات پژوهش در خصوص وقف و مدارس موقوفه مشهد با همکاری محققان حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: بخش گسترده ای از تغذیه طلاب مدارس خوابگاهی از محل موقوفات گوهرشاد تامین و پرداخت می شود.
استان های کشور از مرکز مشاوره وقف خراسان الگو گرفتند
در ادامه این دیدار، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با بیان این که خراسان رضوی در عرصه وقف پیشگام و پیشقدم است، بیان کرد: در سال 90 مرکز مشاوره وقف ایجاد شد که سایر استان ها از این طرح، الگو گرفتند.
وی به عرصه های جدید در وقف حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: قریب به ۲/۵ درصد موقوفات استان مربوط به حوزه علمیه خراسان و مدارس علمیه زیرمجموعه آن هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در پایان نسبت به فعال سازی و احیای موقوفات با همکاری تنگاتنگ حوزه علمیه خراسان تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha