جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد در جمع دانش آموزان دختر گفت: قرار است شما دانش‌آموزان در آینده به حضرت زینب(س) اقتدا کنید و مانند ایشان زندگی کنید، یعنی یاد بگیرید این بانو چگونه خدا را عبادت و جهاد می‌کرد، چگونه حافظ عفاف و حجاب بود و در خانه و خانواده رفتارش چگونه بود و شما نیز همانگونه باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ظهر امروز با حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه حاج عباس صفرپور شهرکرد، نماز ظهر و عصر را در این مدرسه اقامه کردند.

امام جمعه شهرکرد پس از اقامه نماز در جمع دانش آموزان، اظهار داشت: قرار است شما دانش‌آموزان در آینده به حضرت زینب(س) اقتدا کنید و مانند ایشان زندگی کنید، یعنی یاد بگیرید این بانو چگونه خدا را عبادت و جهاد می‌کرد، چگونه حافظ عفاف و حجاب بود و در خانه و خانواده رفتارش چگونه بود و شما نیز همانگونه باشید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: حضرت زینب(س) علاوه بر اینکه نوه پیامبر و دختر حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، از شخصیت والایی نیز برخوردار و بنده مخلص خدا بودند.

وی ادامه داد: این همه لطف پروردگار به حضرت زینب(س)، بخاطر بنده بودن این شخصیت والا است و به صرف اینکه دختر یا خواهر امام بودند، مورد لطف قرار نگرفتند، بلکه خدا از انسان بندگی می‌خواهد و آن‌ها را در سایه بندگی رشد می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: انسان باید فکر و اراده خود را بر این متمرکز کند که خداوند از او چه می‌خواهد و همان‌ها را انجام دهد، لذا هرکه در این راه موفق شد بنده خدا است و به عالی‌ترین درجات در دنیا و آخرت می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام توضیح داد: خداوند به وسیله پیامبران، امامان و قرآن، خواسته‌های خود را از بندگان مطرح کرده و امروز فتوای مراجع تقلید بیانگر خواسته‌های خدا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پرسش و پاسخ و شعر خوانی دانش‌آموزان بخش‌های دیگر این برنامه بود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha