جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حدائق

حوزه/ عضو شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه فارس در دیدار آیت الله اعرافی، خواستار برگزاری آزمون شفاهی درس خارج در استان ها شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق صبح امروز در جلسه شورای مشورتی حوزه فارس که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب از قم به شهرستان ها هجرت کنند، اظهار کرد: درس خارج آیت الله العظمی مکارم نیز دو سال به صورت مجازی در شیراز برگزار شد.

عضو شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان فارس اظهار کرد: اگر آزمون شفاهی درس خارج در استان ها برگزار شود مطلوب خواهد بود، همچنین این آمادگی را داریم تا به صورت تخصصی مهدویت و رشته تبلیغ را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: چندین سال است که تربیت مبلغ مهدوی را دنبال می کنیم و اکنون ۲۰۰ مبلغ مهدویت در استان فعال هستند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: مادر سه شهید بیان می کرد که سه شهید تقدیم کردیم که وضعیت جامعه در بخش حجاب اینگونه نباشد؛ وضعیت حجاب در سطح شهر مناسب نیست.

استان فارس دارای قدیمی ترین حوزه علمیه است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس به سابقه تاریخی حوزه استان اشاره کرد و گفت: استان فارس دارای قدیمی ترین حوزه علمیه است. همچنین استان ملجا و پناهگاه امامزادگان بوده است؛ حوزه علمیه شیرازه جامع است و مبانی تمامی علوم را علوم انسانی اسلامی می دانیم.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهار کرد: امیدواریم این جلسه و دیگر جلساتی که در خدمت نمایندگان هستیم برای رفت مشکلات استان فارس موثر باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با راه اندازی بخش بین الملل در حوزه علمیه استان فارس ظرفیت مطلوبی به حوزه اضافه شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha