شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهل سنت فارس

حوزه/ مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی شهر اوز در دیدار آیت الله اعرافی، گفت: بزرگترین مشکلی که همیشه وجود داشته اختلاف درونی شیعه و سنی است که باید در مسیر بیان مشترکات و کاهش این اختلافات قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، شیخ محمد صالح انصاری شب گذشته در دیدار علمای اهل سنت فارس با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تعامل بین شیعه و سنی، اظهار داشت: یک اصل مهم که قرآن به آن اشاره دارد، عبارت است از اینکه هر امتی نیاز به معرفت و شناخت دارد. شاید گاهی از موارد مقداری از یکدیگر گریزان هستیم که اگر این معرفت حاصل شود، تعامل نیز ایجاد خواهد شد.

خطیب جمعه اهل سنت شهر اوز استان فارس با اشاره به اینکه باید خود را وقف خداوند کنیم، یادآور شد: خداوند در سه آیه قرآن کریم توصیه به تقوا دارد، تعاون زمانی صورت می‌گیرد که در میان ما الفت باشد، الفت نیز نتیجه معرفت است.

وی با بیان اینکه جامعه اهل سنت اگر امروز فقدانی دارد، فقدان الگو است، خاطرنشان کرد: مردم لازم است تا شیرینی دین را ببینند و لذا باید اسوه تربیت کنیم، جامع انسانی امروز نیاز به اسوه و الگو دارد و اگر این الگوها به میدان بیایند، سبب تعاون و تعامل خواهند شد.

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی شهر اوز گفت: بزرگترین مشکلی که همیشه وجود داشته اختلاف درونی شیعه و سنی است که باید در مسیر بیان مشترکات و کاهش این اختلافات قدم برداریم.

انتهای یام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha