جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه فارس با حضور آیت‌الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع مسئولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه فارس گفت: یک روز بدون توجه به اساتید نمی گذرد؛ فعالیت های زیادی در بخش کمک به اساتید صورت گرفته است، اما نهایت چیزی که ممکن است اساتید دریافت کنند حداقل حقوق کارگری می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در جلسه مسئولان، مدیران، اساتید، و کادر واحد های آموزشی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تقسیم کاری که در کشور شده حوزه علمیه به عنوان حوزه مأموریتی در عملیات و اجرای تبلیغ ندارد، بلکه سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اوقاف و نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح و غیره مأموریت جریان تبلیغ در کشور را دارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: نظام علمی باید همانند تهذیب و آموزش تبلیغ محور هم باشد. بیش از ۳۰۰ طرح در حوزه وجود دارد که حدود ۱۰۰ طرح از این طرح ها تحولی است؛ در سند چشم انداز یک فصل مهم در خصوص تبلیغ وجود دارد و در منشور حوزه ها نیز یک فصل مربوط به تبلیغ است، همچنین در نظامات جامع نیز یک بخش به تبلیغ اختصاص دارد.

به گفته آیت الله اعرافی در برنامه ۵ ساله که ۴۲ مضمون و ۳۶۰ هدف و بیش از هزار شاخص دارد حدود ۱۰ هدف مربوط به تبلیغ است، همچنین درختواره رشته های حوزه که ۴ سال هزار استاد بر روی آن کار کرده اند ۱۶ حوزه دانشی دارد که یک حوزه مستقیم آن تبلیغ است؛ حدود ۳۰ رشته و گرایش تبلیغی وجود دارد این کار عظیم شده است که حدود ۲۰ طرح در حال اجرا است.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در تبلیغ بیش از ۲۰ طرح وجود دارد؛ در طرح هجرت بیش از ۵ هزار مبلغ در سطح کشور فعالیت دارند و پیش بینی ما در چند سال آینده ۱۰ هزار نفر است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ۵۰ توافق با نهادها داریم که حدود ۸ توافق برنامه شده است؛ امروز ۲۰ هزار طلبه را پای کار برده ایم که بیش از ۶۰ درصد از خواهران و بیش از ۳۰ درصد از برادران هستند.

وی تصریح کرد: نگاه کلان و راهبردی مدیریت حوزه به مقوله تبیین و تبلیغ نگاه عمیق و وسیع است که ۴۰ طرح آن کلید خورده است.

آیت الله اعرافی درباره تلاش برای حل مشکلات اساتید هم گفت: یک روز بدون توجه به اساتید نمی گذرد؛ فعالیت های زیادی در بخش کمک به اساتید صورت گرفته است، اما نهایت چیزی که ممکن است اساتید دریافت کنند حداقل حقوق کارگری می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ک IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    اين حرفها را خودمان می‌دانیم در عمل چه کار کرده اید آيا افزایشاتی صورت گرفته؟