جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفر آیت الله اعرافی به شیراز

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در کشور حدود ۲۰ هزار روحانی طرح امین فعالیت دارند و یکی از تفاهم نامه ها با آموزش و پرورش طرح امین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در نشستی با تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) که در این بارگاه ملکوتی برگزار شد، با اشاره به جایگاه ایران اظهار کرد: چند طرح پیشنهادی داریم که می توانیم جایگاه ایران و گفتمان را افزایش دهیم اما نیاز به فعالیت جهادی و پای کار بودن مجلس دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: در چند سال گذشته حدود ۲۰۰ پروژه را به اتمام رسانده ایم و ۱۵۰ پروژه باقی مانده است؛ به اعتبار تبصره ۱۱ در برخی استان ها پروژه های نیمه تمام را شناسایی کرده ایم تا با تلاش و کمک عزیزان به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ الی ۴۰ مصوبه سفر به استان فارس خواهیم داشت، از جمله اینکه مصوب شد جذب مبلغین طرح امین و هجرت سقف نداشته باشد به این معنا که تا نیروی شایسته وجود دارد در این طرح شرکت کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در کشور حدود ۲۰ هزار روحانی طرح امین وجود دارد، یکی از تفاهم نامه ها با آموزش و پرورش طرح امین است؛ حدود ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش وجود دارد.

آیت الله اعرافی در خصوص طرح هجرت نیز بیان کرد: اکنون حدود ۴ الی ۵ هزار روحانی طرح هجرت در کشور فعالیت دارند و به سوی ۱۰ هزار نفر پیش می رویم این طرح نیز مانند طرح امین سقف ندارد.

وی از اجرایی شدن طرح ۳۱۳ خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت کمیته امداد در راستای شناسایی نیازهای محرومان اجرا می شود که فارس رتبه نخست را با ۱۲۰ نفر دارد. طرح دیگر نیز مربوط به فرق است و این طرح نیز قابل توسعه است، البته طرح هایی درون حوزه است که در فرهنگ استان ها تاثیر می گذارد از جمله آن طرح ها مربوط به رشته های حوزوی است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در حوزه های علمیه دو الی سه استان فعالیت های بین الملل وجود دارد؛ استان فارس نخستین استانی بود که بخش بین الملل در آن فعالیت می کند.

وی در خصوص وقف و منابع پایدار حوزه علمیه نیز عنوان کرد: اگر این بخش را از قبل آغاز کرده بودیم نیاز به کمک نبود؛ ظرفیت وقف حوزوی فوق العاده است اما خروجی ندارد و نیاز به حمایت دارد تا وقف احیا شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha