پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر آیت الله  اعرافی به شیراز

حوزه/ طلاب و مبلغین حوزه علمیه فارس در جلسه با مدیر حوزه های علمیه کشور مشکلات خود را با آیت الله اعرافی در میان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، دیدار طلاب، روحانیون و مبلغین حوزه علمیه فارس با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این دیدار مبلغان و طلاب مشکلات خود را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.

مشکل معیشت و مسکن طلاب

حجت الاسلام گل سرخ در ابتدای این جلسه، تبلیغ را نماد فعالیت حوزه برشمرد و اظهار کرد: رسالت اصلی حوزه تبلیغ است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افتخار ۱۲ سال روحانی طرح هجرت در جای جای استان فارس را دارم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی در خصوص تبلیغ، افزود: تورم و مسائل اقتصادی اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر که روحانیت نیز از همین قشر است را درگیر خود کرده است؛ گرانی به ویژه در بعد مسکن و اقلام ضروری زندگی مشکلاتی را برای طلاب و مبلغین ایجاد کرده است.

سامانه اعزام مبلغان زباندان راه اندازی شود

حجت الاسلام معدلی دیگر مبلغ طرح هجرت استان فارس در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان فارس جزو معدود استان هایی است که نمایندگی بین الملل را دارا بوده که در پنج رشته فعالیت می کند، خواستار راه اندازی سیستم یکسان در اعزام مبلغ زباندان از استان های مختلف کشور شد.

وی همچنین به مشکلات حاشیه شهرها نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید به فکر تبلیغ در حاشیه های شهر باشیم، متولی این امر برای شناسایی می تواند دبیرخانه طلاب جهادی باشد.

به مبلغان امین در طرح های وزارت آموزش و پرورش توجه شود

حجت الاسلام اسدی دیگر مبلغ طرح هجرت استان فارس نیز در این جلسه گفت: در استان فارس حدود ۲ هزار مبلغ امین در قالب خواهر و برادر فعالیت می کنند، یکی از اساسی ترین معضلات مدارس امین در سطح کلان کشوری به ویژه استان فارس این است که در اساسنامه مدارس امین ساعتی ویژه فعالیت مبلغان امین در وزارت آموزش و پرورش تعریف نشده است.

وی اضافه کرد: باید به مبلغان امین در طرح های پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

مشکل دروس خارج مجازی

حجت الاسلام تجرد هم در خصوص مشکلات طلاب درس خارج نیز بیان کرد: دروس خارج محدود است و مسیر آن در فضای مجازی تسهیل نشده است، همچنین پایان نامه طلاب مشکلات بسیاری از جمله احراز هویت و انتخاب موضوع و ... دارد.

مشکل مبلغین حل شود

حجت الاسلام جاویدی از دیگر طلاب استان فارس هم اظهار کرد: زیر بنای تبلیغ از هجرت بلند مدت آغاز شده است، اما چند مشکل اساسی وجود دارد نخست از آن طلابی است که کد مرکز مدیریت نداشته بلکه کد ارتباطی دارند، تقاضامندیم مشکل این مبلغین برطرف شود.

آیت الله اعرافی در پاسخ به مشکلات آموزش های غیر حضوری اظهار کرد: مرکز آموزش های غیر حضوری وجود دارد، اگر گرهی در استان وجود دارد معاونت آموزش دنبال کند، زیر ساخت های آن در قم فراهم شده است، باید به موضوع آموزش در فضای مجازی ویژه توجه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha