پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان مجمع طلاب سیستان و بلوچستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ما باید جایگاه اسلام ناب را هر روز مستحکم تر کنیم، چرا که دشمن در صدد خراب کردن گفتمان وحدت آفرین می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب استان سیستان و بلوچستان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد گفت: حوزه های علمیه باید توانمند سازی نخبگانی را مورد توجه قرار دهد و در این راستا نیز برای توانمندسازی نخبگان استان سیستان و بلوچستان تلاش صورت بگیرد تا مانع رسیدن دشمنان به اهداف خود در منطقه شود.

وی ادامه داد: تفاوت و تبعیض در بحث خدمت رسانی به مناطق مختلف کشور قابل دفاع نیست و همه دولت ها با سلایق فکری و حزبی متفاوت نسبت به نواقص و کاستی های مناطق محروم مقصر هستند و معتقد هستم، واجب عینی وکفایی برای هر کسی است که از همه ابعاد فرهنگی،اقتصادی، شهرسازی و... برای پیشرفت این مناطق کار کند.

مدیرحوزه های علمیه تصریح کرد: بعد از انقلاب بحث گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در بعد بین المللی شکل گرفت که یکی از عناوین مهم آن گفتمان مذاهب اسلامی است.

وی گفت: ما باید جایگاه اسلام ناب را هر روز مستحکم تر کنیم، چرا که دشمن در صدد خراب کردن گفتمان وحدت آفرین می‌باشد.

آیت الله اعرفی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه در تراز آنچه دنیا می خواهد نیست، البته با همه کارهای که انجام می دهد،با وضع مطلوب فاصله دارد و با همه پیشرفت ها حوزه باید راهبری فکری و فرهنگی نظام و جامعه را بکند.

وی خاطرنشان ساخت: در طول این چند سال اخیر سعی شده منظومه فکری طراحی شده برای حوزه به افق رهبری نزدیک باشد و در تعریف سامانه فکری و راهبری حوزه در دهه‌های آینده قرار گیرد.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: مدیریت حوزه های علمیه در استان ها دو راهبرد اصلی واسپاری اختیارات با نظارت حوزه و در مرحله دوم ارتقا متناسب با نیاز منطقه را مورد توجه قرار داده است و همچنین از ابتدا بنده توجه خاصی به چند استان محروم دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha