سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست اساتید و طلاب مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)  با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام یکی از مدارس نخبگانی حوزه علمیه قم است که در مقطع سطح عالی و خارج که میزبان فضلای توانمند حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام یکی از مدارس نخبگانی حوزه علمیه قم است که در مقطع سطح عالی و خارج توفیق میزبانی فضلاء توانمند حوزه را داشته است.

بر اساس این گزارش، یکی از برنامه های فرهنگی این مدرسه، دورهمی طلبگی است که به صورت هفتگی و با دعوت از اساتید و شخصت های ممتاز حوزوی و در مواردی غیر حوزوی و ضمن یک نشست صمیمی و رو در رو  برگزار می گردد و اساتید مدعو با ذکر خاطرات از دوران تحصیل و بیان مواعظ و توصیه ها و البته لطائف و مطایبه ها و پاسخ به سوالات میهمان جمع صمیمی طلاب هستند.
از مدتی قبل فضلای مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام، مصرّانه پیگیر حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در جلسه دورهمی شدند که بحمدالله مقدمات حضور وی در مدرسه فراهم گردید و در روز سه شنبه اول آذر ماه ۱۴۰۱ دورهمی طلبگی با حضور مدیرحوزه های علمیه در  جمع فضلاء و طلاب برگزار گردید.

بخش نخست این دیدار به بیان مواعظ و توصیه های اخلاقی در ضمن ذکر فرازهایی از زندگی والد فقیدشان و همچنین شهید وارسته آیت الله سید محمد باقر صدر و با محوریت بخشی از کلام امیرمؤمنان علیه السلام در نهج البلاغه گذشت.

این استاد حوزه علمیه در این بخش با تأکید بر لزوم تحرز از دلبستگی و وابستگی به زخارف دنیا همگان را به استماع صوت آخرین جلسه درس تفسیر شهید آیت الله سید محمد باقر صدر قدس سره پیش از شهادت توصیه نمود و دو کتاب ارزشمند مربوط به سیره عملی و نظری آن نادره دوران را به نام (نا) و (به رنگ صبر) معرفی و مطالعه آن را بسیار سودمند شمرد.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دوم از این دیدار و نشست صمیمی به بخشی از کارنامه فعالیت های خود در جامعة المصطفی العالمیة و مدیریت حوزه اشاره نموده و با توجه به ظرفیت های بسیار ارزشمند حوزه های علمیه و گامهای مهم و بلند طی شده، نسبت به آینده ای به مراتب درخشان تر از گذشته ابراز امیدواری نمود.

عضو شورای عالی حوزه، گزارشی مختصر از سفر خود به واتیکان و دیدار با پاپ ارائه نموده و خاطراتی از این سفر مهم را نیز متذکر شد و با این فراز افق های ویژه ای در عرصه بین الملل را فراروی طلاب گشود.
در بخش پایانی این دیدار، چهار تن از فضلای مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه‌السلام به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و ضمن نقد برخی از رویه های جاری در اداره حوزه علمیه، طرح هایی را جهت اصلاح این روند ارائه کردند که آیت الله اعرافی با نگاه پدرانه و مشفقانه شنوای سخنان طلاب بوده و برخی نکات را پاسخ داد.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha