شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیش نشست همایش علامه طباطبایی در تکاب

حوزه/ کارشناس مسائل دینی گفت: وقتی انسان از اول صبح با خداوند عهد می‌بندد که تمام کارهایش برای رضای او باشد، این امر موجب می‌شود انسان به رذائل اخلاقی حساس شده و به سمت فضایل اخلاقی حرکت کند، که بهترین روش، تمسک به آیات و روایات جهت رسیدن به سلوک اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مریم قهرمانیان روز گذشته در مراسم پیش نشست همایش علامه طباطبایی(ره) که در مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب برگزار شد، به دیدگاه علامه طباطبایی در مورد اخلاق توحیدی اشاره کرد و اظهار داشت: منظور از اخلاق توحیدی در قرآن این است که تمام اهداف ریز و درشت در زندگی فقط خداوند باشد و این با توجه به آیه ۱۷۲ سوره اعراف می‌باشد که از آن به آیه میثاق یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتباط با خداوند تنها چیزی که انسان را به آرامش می‌رساند و این به خاطر عظمت روحی انسان است که می‌تواند با مبداء بی‌نهایت ارتباط برقرار کند.

فعال فرهنگی تأکید کرد: در حدیث قدسی خدواند متعال می‌فرمایند، اگر آنهایی که به من پشت کرده‌اند می‌دانستند چه اندازه انتظار دیدن آنها را می‌کِشم و چه مقدار مشتاق توبه و بازگشت آنها هستم، هر لحظه از شدت شور و شوق نسبت به من جان می‌دادند و تمام بند بند اعضایشان به خاطر عشق به من از هم جدا می‌شد.

وی گفت: وقتی انسان از اول صبح با خداوند عهد می‌بندد که تمام کارهایش برای رضای او باشد، این امر موجب می‌شود انسان به رذائل اخلاقی حساس شده و به سمت فضایل اخلاقی حرکت کند، که بهترین روش، تمسک به آیات و روایات جهت رسیدن به سلوک اخلاقی است.

قهرمانیان عهد با خداوند، مراقبه، محاسبه اعمال، شکر پروردگار عالم و استغفار را از روش‌های رسیدن به سلوک اخلاقی عنوان کرد و یادآور شد: انسان باید از اول صبحی که از خواب بیدار می‌شود به اعمال خود دقت کند و هر شب آن چه را انجام داده مورد ارزیابی و محاسبه قرار دهد و شکر نعمات خداوند را به جای بیاورد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha