جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1057484
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کارگاه

حوزه/ کارشناس مرکز مشاوره سماح با بیان اینکه یکی از اصول ارتباط موثر مهارت شنیدن است، گفت: مهارت شنیدن سخت‌تر از سایر مهارت‌هاست و کارکرد مهم تری‌دارد زیرا فهم مُراجع مساوی با درمان مُراجع است و بسیاری از افراد نیاز به شنیده شدن و فهمیده شدن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز چهارمین جلسه از دوره آموزشی دانش و روش زندگی برتر "بهار عمر" با حضور حجت الاسلام ابوطالب فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام فرهادی با بیان اینکه یکی از اصول ارتباط موثر مهارت شنیدن است، افزود: مهارت شنیدن سخت‌تر از سایر مهارت‌هاست و کارکرد مهم تری‌دارد زیرا فهم مُراجع مساوی با درمان مُراجع است و بسیاری از افراد نیاز به شنیده شدن و فهمیده شدن دارند.

وی افزود: اصول گوش دادنِ فعال در هر رابطه‌ای این است که تلاش گردد تا هنگام گوش دادن قصد مثبت، یادگیری، لذت بردن و یاری رساندن وجود داشته باشد.

این کارشناس مشاوره با اشاره به موانع شنیدن، یادآور شد: عوامل بیرونی، رفتاری و ذهنی از موانع گوش دادن است و صداهای محیط و وسایل ارتباطی از موانع بیرونی و مقایسه، سرزنش، تحقیر، برچسب زدن توهین، تمسخر و تهدید از دیگر موانع رفتاری گوش دادن به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha