پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ز

حوزه / کارشناس رسانه و ارتباطات با بیان اینکه دشمنان در شبکه‌های اجتماعی فرهنگ خودشان را به جوانان کشورمان عرضه می‌کنند، گفت: دشمن در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تحمیل ارزش‌های غربی به خانوادهای ایرانی است.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان سعید امیرکاوه استاد دانشگاه معارف اسلامی قم، در کارگاه "سواد رسانه‌ای در جنگ شناختی و ادراکی" که شب گذشته به همت بسیج رسانه ناحیه مقاومت بسج و همکاری فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در سالن ۹ دی فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: اولین دسیسه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران، جنگ نظامی به صورت محدود در کردستان بود.

وی به تحمیل جنگ ۸ ساله علیه ایران اشاره کرد افزود: علیرغم کشته شدن یک میلیون مسلمان و خسارت ۱۲۰۰ هزار میلیارد دلاری به ایران، حاضر نشدیم ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمنی که ۸۸ کشور جهان پشتیبانش بود، بیفتد.

کارشناس رسانه و ارتباطات با بیان اینکه دشمن پس از شکست در جنگ نظامی وارد جنگ اقتصادی علیه کشورمان شد، گفت: خوشبختانه با اقتصاد مقاومتی و تلاش انسان‌های فرهیخته و ایثارگر، در حال شکست دادن دشمن در جنگ اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن با شکست در جنگ اقتصادی، وارد جنگ شناختی علیه کشورمان شده است، یادآور شد: ورود دشمن در جنگ شناختی نشان دهنده این است که در جنگ نظامی و اقتصادی به اهداف خود نرسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای قم، به نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ شناختی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: در ارتباطمان در فضاهای مجازی، گروهی، سازمانی، جمعی، رسانه‌ای و فردی با لفظ کلام سرکار نداریم، بلکه با معنا سر و کار داریم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها تحت تأثیر معانی شان عمل می‌کنند، ابراز داشت: باید تجارب خوب را طوری به خانوادها، مردم و کارمندان منتقل کنیم که وقتی نام پاسدار به میان می‌آید، به یاد رشادت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این قشر باشد.

امیر کاوه با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی بدون در و پیکر تحت تأثیر فرهنگ غربی صحبت می‌کنند، یادآور شد: دشمن با ایجاد شبکه‌های اجتماعی در مقابل حکومت‌ها، می‌خواهد ذهنیت ارتباط مخاطبین خودش را سامان بدهد.

کارشناس رسانه و ارتباطات با بیان اینکه دشمنان در شبکه‌های اجتماعی فرهنگ خودشان را به جوانان کشور عرضه می‌کنند، گفت: دشمن در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تحمیل ارزش‌های غربی به خانوادهای ایرانی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه چرا بودجه رسانه‌های کشورمان خصوصا رسانه‌های ارزشی در مقابل اعتبارات رسانه‌های غربی و دیگر کشورهای جهان بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: مسئولان رده بالای کشور باید فکر جدی و فوری نسبت به اختصاص اعتبار برای رسانه‌های حرفه‌ای و ارزشی کشور داشته باشند.

در پایان این جلسه پس از ارائه گزارش فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان آران وبیدگل توسط سروان لقب دوست و سخنرانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل، از ۵ نفر از دانش آموزان نخبه دبیرستان تیزهوشان شهید اژه‌ای آران وبیدگل و خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha