سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سعید صلح میرزایی

حوزه/ تفاوت جهاد تبیین با امر به معروف آن است که در جهاد تبیین باید اقناع قلبی صورت گیرد. در این زمینه نیازمند اقناع هستیم. شبکه معاشرین باید در کنار علقه های عاطفی کار تشکیلاتی را روی حواریون انقلابی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان فاطمی با موضوع جهاد تبیین که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد گفت: فضای تبیین نیازمند فعالیت گسترده تر است.

وی با اشاره به جنگ روایت ها در دوران اخیر مجازی، افزود: مثلا زمانی که خانم امینی فوت کردند همه منتظر بودند روایت دست اول را دریافت کنند. گزارش پلیس پس از سه روز منتشر شد و روایت صحبت های پدر خانم امینی در سر جنازه دختر که گفته بود دخترم هیچ آسیبی ندیده است دو هفته بعد منتشر شد، ولی دشمن با روایت دروغ در این فضا، افکار عمومی را همراه خود کرد.

این محقق گفت: دشمن می داند که هسته سختی از مقاومین وجود دارد که از جریان نظام اسلامی دفاع می کنند. رهبر انقلاب بیان کردند: اگر می خواهید جریان تحریم را شکست دهید، باید جریان تحریف را شکست دهید. این ها دو قیچی هستند که اگر یک طرف از بین برود طرف دیگر هم از بین می رود و بالعکس.

استاد حوزه بیان کرد: هفته پیش خبری منتشر شد که آمریکا خودش را از تحریم خودش نسبت به ونزوئلا معاف کرده است. اگر زمانی دشمن حس کند که تحریم‎اش نتیجه عکس می دهد حتما به سمت تغییر استراتژی می‎رود.

وی گفت: از این روی بود که حضرت آقا جهاد تبیین را مهمترین امر در عصر امروز عنوان کردند. جهاد تبیین می‌تواند گروه‌های مختلف را فعال کند.

حجت الاسلام صلح میرزایی اظهارکرد: اینکه می بینیم رزمندگان جهاد نظامی با همه عشق و علاقه ای که به فرزندان خود دارند به جهاد می روند به این دلیل است که امر جهاد را در عالی ترین درجات خود پذیرفته اند. جهاد تبیین مردان جهاد را تولید می‌کند.

وی گفت: اکثر فعالان، روی جهاد تبیین درمانی متمرکز شده اند. زیرا این نوع جهاد به دلیل سم پاشی دشمن است ولی مشکل این است که در این حوزه به بسندگی رسیدیم ولی باید بدانیم که شبهات دشمن تمامی ندارد. دشمنان آدم های زیادی دارند که کارشان فقط تولید شبهه است.

محقق حوزوی بیان کرد: از ابتدای فتنه اخیر تاکنون شبهات بسیاری مطرح شده است. تا یک شبهه مطرح می شود و پاسخ داده می شود سریعا موضوعات جدیدی مثل بولتن و.. آغاز می‎شود. در زمینه کرونا همه متوجه شدند که باید ایمنی ایجاد کرد نه اینکه صرفا همه تلاش خود را مصروف درمان موضعی کنند. مقام معظم رهبری «نشر معارف» را مهمترین عنصر جهاد تبیین عنوان کردند زیرا این کار، یک زره ضد گلوله تولید می کند که تا شبهات دیگر کارگر نیاید.

وی گفت: اگر شبهه ای در خصوص عاشورا در یک جلسه در میان طلاب مطرح شود قطعا ایمان کسی از بین نمی رود زیرا عاشورا در عمق جان همه مردم رسوخ کرده است. در حوزه جهاد تبیین نیازمند چنین جهادی هستیم. توسعه معارف بنیادین، مدت ها است که کمرنگ شده است. در حوزه ما نیز چنین است.

حجت الاسلام صلح میرزایی اظهارکرد: مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن سال گذشته بیان کردند که باید از این مرحله به مرحله جهاد تبیین تهاجمی برویم. شب گذشته آمریکا از هلند شکست خورد، ولی اگر جریان آن سویه بود یک کاری انجام می دادند، زیرا برای همه عناصر حمله خود برنامه مشخص دارند. مرکز پاسخگویی برای سوالات داریم، ولی مرکزی نداریم که طراحی عملیات تهاجمی فکری تبلیغی کند.

وی گفت: یک کپسول گاز در لبنان ۴۰۰ هزار تومان است که البته از نظر ارزش پول تقریبا در سطح ما هستند. ده کیلو هیزم در فرانسه ۱۹ یورو است. در همین روزها که اولین دمای منفی صفر در اروپا مشاهده شد زمینه های جدیدی از مواجهه با کمبود انرژی شکل گرفته است.

حجت الاسلام صلح میرزایی ادامه داد: امروزه مصوبه ای در یکی از کشورهای اروپایی آمده است که استفاده از آسانسور در یک ساعاتی در اروپا ممنوع شده است و همچنین استفاده از شارژر تلفن همراه در ساعات اداری ممنوع شده است. ولی قطعا ما هیچ برنامه های برای حمله به دشمنان مان در فضای مجازی نداشتیم. ولی نباید فراموش کنیم که آنها با کوچکترین کمبودها در ایران چه ها می کنند و چگونه مردم را علیه نظام تحریک می کنند.

مخاطب جریان تبیین

وی گفت: امروزه با طیف سیاه، سفید، خاکستری و طلایی سرو کار داریم. طیف طلایی همان شهدای زنده هستند که باید برای آنها برنامه های ویژه داشت.

حجت الاسلام صلح میرزایی یادآورشد: زمانی است که از نظر فردی می خواهیم عملیات تبیینی انجام دهیم باید نسبت به شبکه معاشرین خودمان کار تبلیغی انجام دهیم. هر کسی ممکن است شبکه معاشرین محدود یا گسترده داشته باشند. حضرت آقا بیان کردند: هر کسی باید همچون چراغی اطراف خود را روشن کند.

وی عنوان کرد: تفاوت جهاد تبیین با امر به معروف آن است که در جهاد تبیین باید اقناع قلبی صورت گیرد. در این زمینه نیازمند اقناع هستیم. شبکه معاشرین باید در کنار علقه های عاطفی کار تشکیلاتی را روی حواریون انقلابی انجام دهند.

حجت الاسلام صلح میرزایی گفت: امروزه کار زیادی روی جمعیت گسترده انقلابیون خود نکرده ایم، زیرا این قشر فعال ترین افراد در حوزه جهاد تبیین هستند، ولی متاسفانه برنامه سازی مناسبی برای این افراد نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha