جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم برقعی

حوزه/ خانم برقعی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم‌گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد، گفت: اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است و ما باید در مسیر تقویت ارتباط گسترده بین دو نهاد حوزه و دانشگاه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در سال ۱۳۶۳ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و این مؤسسه علمی حوزوی تحت نظر حضرت امام و بعد از آن تحت نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند.

نظام آموزشی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها یک زنجیره معنادار و هدفمند است

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه نظام آموزشی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها یک زنجیره معنادار و هدفمند است، اظهار داشت: در این مؤسسه علمی آموزشی، از مهد کودک تا تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی از سطح دو تا سطوح عالی فقه و اصول را داریم.

برقعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار طلبه در جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها تحصیل کردند، افزود: هم اکنون حدود ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی به صورت حضوری، غیرحضری و مجازی مشغول به تحصیل هستند، در کنار تحصیل به بحث سلامت توجه شده و مجموعه فرهنگی ورزشی شهیده سیاری در این مؤسسه فعال است. پژوهشگاه مطالعات اسلامی نیز مجوز دریافت کرده و پژوهشگران در سه پژوهشکده این پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه هستیم، تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی بسیار مهم و تأثیرگذار در تربیت جوانانی هستند که در آینده کشور نقش دارند.

پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: هدف از تشکیل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تربیت نیروهای کارآمد و مدیران توانمند است که بتوانند کشور را به اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نزدیک کنند.

برقعی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد، عنوان کرد: این تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود که کشور جایگاه خود را پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی انجام شده است، اما آیا جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و دانشگاه‌ها به نقطه مطلوب خود رسیدند؟، ما مدام باید این مسئله را ارزیابی و با سنجه‌های علمی سنجش کنیم، ما باید فعالان و کنشگرانی را به اجتماع تحویل دهیم که جامعه را به سوی اهداف نظام سوق دهند.

اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وقتی سخنان حضرت امام را درباره وحدت حوزه و دانشگاه می‌خوانیم، احساس می‌کنیم سخنان حضرت امام در زمان امروز ما است؛ امام خمینی(ره) فرمودند: «دانشگاه و حوزه‌های علمیه روحانیون می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام ترقیات و تمام پیشرفت‌های کشور باشند و همچنین می‌توانند دو مرکز برای تمام انحرافات و انحطاط‌ها باشند»؛ این مطلب نشان می‌دهد که تمام پیشرفت‌های کشور در دو نهاد حوزه و دانشگاه رخ می‌دهد.

برقعی با تصریح بر اینکه اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هم به این مسئله تأکید دارند. ما برای وحدت حوزه و دانشگاه چه کردیم؟ فعالیت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، اما آیا توانستیم به اهداف خود برسیم؟.

دانشگاه‌های قم الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشند

وی تصریح کرد: ما باید در یک هم اندیشی به نقش حوزه و دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف نظام توجه کنیم؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ما در منطقه حساسی هستیم و به معنای واقعی کلمه یک پیچ تاریخی است؛ امروز که کنار هم هستیم درباره این مسائل دقت کنیم، ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم، نقش ما در پیچ تاریخی چیست و چه باید کرد تا با موفقیت از این پیج عبور کنیم؟؛ قطعا ما پیروز خواهیم شد اما به عنوان نهادهای تأثیرگذار باید وظیفه خود را بدانیم.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امید، حرکت، تلاش و غیره از جمله واژه‌هایی هستند که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر آنها تأکید دارند؛ ما در ایجاد این واژه‌ها چه اقدامی کردیم؟.

برقعی اظهار کرد: فعالیت‌های زیادی صورت گرفته اما تا وضعیت مطلوب و گذراندن این پیچ تاریخی خیلی راه داریم؛ امروز باید آسیب‌ها را به درستی شناسایی و بررسی کنیم و برای آنها راهکار نشان دهیم؛ تصمیمات و اقدامات ما باید منجر به کاهش آسیب‌ها شود.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه‌های قم نسبت به دانشگاه‌های دیگر مطلوب هستند، اما ما باید الگو باشیم و به عنوان الگو به دیگر دانشگاه‌ها معرفی شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha