سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مشاور مدیر حوزه علمیه خوزستان در روابط و تعاملات حوزه و دانشگاه، از برگزاری دوره توانمندسازی تبلیغی شهید مفتح(ره) خبر داد.  

حجت الاسلام ترتیفی مشاور مدیر حوزه علمیه خوزستان در روابط و تعاملات حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، از برگزاری دوره توانمندسازی تبلیغی شهید مفتح(ره) خبر داد و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو نهاد اصلی و کنش‌گرهای فعال در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند و قطعا ارتباط موثر و هدفمند این دو نهاد و همپوشانی و بهره‌مندی متقابل آنها موجب خیرات و برکات گسترده‌ای خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای انتصاب حجت الاسلام والمسلمین بلادیان به مدیریت حوزه‌ علمیه استان خوزستان، با توجه به اهتمام وی به برقراری رابطه حوزه و دانشگاه، برگ جدیدی در این عرصه ورق خورد و در گام نخست با همکاری دفتر استانی نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان و جمعی از فعالان حوزوی-دانشگاهی، تدوین برنامه‌هایی برای انجام هر چه بهتر این مهم در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام ترتیفی بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در این جمع به تصویب رسید، طراحی دوره‌ای برای توانمندسازی تبلیغی دانشگاهی به نام دوره توانمند سازی تبلیغی شهید مفتح بود که قرار است با همکاری مدیریت حوزه‌ علمیه استان خوزستان، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در استان خوزستان برگزار شود.

وی به بیان اهداف دوره توانمند سازی تبلیغی شهید مفتح(ره)، پرداخت و گفت: زمینه سازی برای ورود مناسب روحانیون به دانشگاه در راستای دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، کمک به تحقق جهاد تبیین مناسب با ویژگی‌های دانشگاه، آماده سازی طلاب علاقمند به تبلیغ در دانشگاه و ارتقای سطح کار تبلیغی در دانشگاه‌ها، از اهداف برگزاری این دوره است.

مشاور مدیر حوزه علمیه خوزستان در روابط و تعاملات حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: لازم به ذکر است هر چند شرکت در این دوره هیچگونه تکلیفی نسبت به بکارگیری شرکت کنندگان در مناصب تبلیغی دانشگاه ایجاد نمی‌کند، اما قطعا ممتازین این دوره در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از زمستان امسال آغاز خواهد شد و زمان اجرای دوره‌ها نیز روزهای پنجشنبه و احیانا جمعه خواهد بود.

حجت الاسلام ترتیفی، گفت: در این دوره از اساتید مطرح و ممتاز هر رشته استفاده خواهد شد و بنا بر توافق صورت گرفته بین حوزه و دانشگاه، برخی از برنامه‌ها در حوزه و برخی در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی به بیان عناوین مرحله اول این دوره پرداخت و یادآور شد: جریان شناسی (فکری، سیاسی، دانشجویی)، مردم و حکومت ولایی، مهارت‌های تبلیغ دانشگاهی، منظومه فکری امامین انقلاب، اسلام و فمنیسم و کارآمدی نظام ولایی، از عناوین مرحله اول این دوره است.

مشاور مدیر حوزه علمیه خوزستان در روابط و تعاملات حوزه و دانشگاه افزود: در همه موضوعات مطرح شده، سیر مطالعاتی مرتبط پیشنهاد می‌گردد و این دوره با محتوای تخصصی‌تر و در سطحی بالاتر برای برگزیدگان مرحله اول ادامه خواهد داشت.

وی به نحوه ثبت‌نام در این دوره اشاره کرد و گفت: طلاب گرامی هیچگونه هزینه‌ای بابت این دوره پرداخت نکرده و پذیرش طلاب از پایه هفتم و براساس سوابق تبلیغی - تحصیلی که ارائه می‌کنند خواهد بود.

وی یادآور شد: طلاب علاقمند کافیست از آدرس https://ajums.nahad.ir/ استفاده کرده و مشخصات، سوابق علمی و تبلیغی خود را ثبت کنند تا پس از بررسی سوابق و در صورت لزوم اخذ مصاحبه، انتخاب شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha