جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ث

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه خودمان نباید عامل تهاجم فرهنگ غرب شویم، گفت: مرحوم آیت الله مصباح بر این موضوع تأکید داشتند که در بعضی مقاطع عاملان فرهنگی خودشان عامل تهاجم فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی امشب در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بر لزوم شرکت کلیه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان در جلسات این شورا تأکید کرد و اظهار داشت: مدیرانی که بدون عذر موجه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کاشان شرکت نکردند، باید توبیخ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، با بیان اینکه در مبارزه با بدحجابی باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران عمل شود، گفت: در جمهوری اسلامی ایران لازم است که نظام الهیه همیشه حاکم باشد.

وی افزود: به قدری حفظ جمهوری اسلامی مهم است، که حضرت امام(ره) فرمودند، حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ جان معصوم بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان در ترویج فرهنگ حجاب، یادآور شد: در کنار حفظ جمهوری اسلامی باید تا حدتوان اولویت‌های بعدی نیز رعایت شود.

وی بر لزوم رعایت حجاب در اتوبوس‌های بین شهری کاشان تأکید کرد و گفت: صنف اتوبوسرانی لازم است تا وظایف رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در رعایت حجاب مسافران را تبیین نماید.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه خودمان نباید عامل تهاجم فرهنگ غرب شویم، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مصباح بر این موضوع تأکید داشتند که در بعضی مقاطع عاملان فرهنگی خودشان عامل تهاجم فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه در کنار کارهای ایجابی باید کارهای سلبی در ترویج فرهنگ حجاب نیز مورد توجه باشد، افزود: به منظور ترویج فرهنگ حجاب، دفتر امام جمعه کاشان در حال اجرای منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، بینش شهید مطهری، طرح ولایت مرحوم آیت الله مصباح و امیر بیان برای تقویت مبلغان دینی در سطح شهرستان کاشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت ۱۵۰ پایگاه بسیج شهرستان کاشان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه استفاده کرد، گفت: اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر لسانی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به قدرت تذکر لسانی بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، تذکر لسانی که به صورت جمعی و گروهی باشد پاسخ می‌دهد.

امام جمعه کاشان، با اشاره به اینکه مدیران توانمند و متدین مدارس در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش آموزان می‌توانند موثر باشند، گفت: همانطور که یک مدیر متدین مدرسه می‌تواند ترویج کننده فرهنگ حجاب باشد، مدیر بیمارستانی که غیرت دینی دارد نیز می‌تواند پرستارانش را تشویق به رعایت حجاب کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha