جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملانوری اعلام کرد: ۲۲ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر دارای شرایط در مدارس آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عصر امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر در حاکمیت توجه بیشتری به حوزه علمیه صورت گرفته به همین جهت طی یک سال اخیر در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه تبلیغ کارها و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی نگاه حاکمیت تغییر می کند، تغییرات در بخش های مختلف جامعه مشهود می شود گفت: در عرصه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه برای برنامه پنج ساله ۳۷ محور همکاری برنامه ریزی شده که برخی از این محورها لازم است اجرای آنها شتاب گیرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اجرای طرح روحانیون مدارس امین در سطح کشور گفت: ۲۲ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر دارای شرایط در مدارس آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

وی با تأکید بر آموزش مربیان امین گفت: آموزش مربیان طرح امین بسیار مهم است و طلابی که وارد مدارس می شوند باید افرادی قوی و توانمند باشند؛ همچنین علاوه بر آموزش، نظارت بر مربیان امین بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا تغییراتی در کمیته نظارت در حال انجام است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش را مجموعه ای مهم در تعلیم و تربیت عنوان کرد و ابراز داشت: باید هر چه در توان داریم به این مجموعه کمک کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای سال بین هفت الی هشت هزار نفر از طلاب و روحانیون در طرح های تبلیغی شرکت داشتند اما این آمار در حال حاضر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است که تقریبا ۵۰ درصد آن را طلاب برادر و ۵۰ درصد دیگر نیز طلاب خواهر می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان جزئی از نظام، حامی نظام و مردم است افزود: حوزه علمیه هر جا که بتواند و مردم و جامعه نیاز داشته باشند برای خدمت رسانی آماده است و به ویژه در اتفاقات غیر مترقبه طلاب و روحانیون همیشه پیش قدم بودند همچنان که در ایام شروع ویروس کرونا فعالیت حوزه علمیه بسیار برای مردم موثر بود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha