جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ولی‌الله لونی

حوزه/جریان انقلابی که عمده و اساس حوزه است به دلیل متانت ذاتی که دارد تا حدودی سعی می کند که از شکاف ودو قطبی سازی در حوزه جلوگیری کند که خواسته مقام معظم رهبری و بزرگان حوزه این موضوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی ، امروز در نشست خبری تشریح دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد حوزه های علمیه که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرزندان حوزوی شهدا باید در جایگاه خود قرار بگیرند و از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: این عزیزان به عنوان رهبران قدرشناس ارزش های انقلاب اسلامی در زندگی با نبود پدر رشد کردند و باید به میدان بیایند و میدان داری کنند.

رئیس هیئت مدیره مجمع طلاب و فضلای شاهد تصریح کرد: بیش از هزار سال است که حوزه علمیه شکل گرفته است و من معتقدم که آزاداندیش تر از حوزه علمیه در تاریخ بشر و هیچ کجای عالم وجود ندارد، مراجع تقلید شیعی بالاترین شخصیت های ما هستند که هنگامی که نظام اسلامی وجود نداشت کار رهبر جامعه را انجام می دادند و همواره پاسخگوی جامعه خود بودند.

عضو هیئت امنای مجمع طلاب و فضلای شاهد بیان کرد: اگر کسی روح اسلام را فهمیده و عمق معارف اسلامی را درک کرده باشد و متصل به معارف وحیانی و تفسیر اهل بیت(ع) باشد غیر ممکن است که عنصر خنثی باشد بلکه حتما نسبت به نظام اسلامی و جامعه پویا و فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی در ادامه با اشاره به اهداف فعالیت های مجمع طلاب و فضلای شاهد خاطرنشان کرد: در گام نخست حوزویان فرزند شهید باید خودشان دست یکدیگر را بگیرند و همدیگر را ارتقا دهند و در گام دوم خانواده های شاهد مورد توجه قرار بگیرد و ارتقای این خانواده ها در راستای اهداف شهدا باشد و ترویج فرهنگ شهادت به همت خانواده شهدا در کل جامعه ایران و جامعه اسلامی نیز سومین گام مورد توجه است.

عضو هیئت امنای مجمع طلاب و فضلای شاهد بیان کرد: ساختار این مجموعه به دو قسمت هیئت امنا و هیئت مدیره تقسیم شده که هیئت امنا شامل اساتید درس خارج و دانشمندان و چهره های ملی کشور هستند، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام والمسلمین قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز عضو این مجمع هستند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی که نقش مجمع طلاب فرزند شاهد در انقلابی ماندن حوزه چیست؟ افزود: جریان انقلابی که عمده و اساس حوزه است به دلیل متانت ذاتی که دارد تا حدودی سعی می کند که از شکاف ودو قطبی سازی در حوزه جلوگیری کند که خواسته مقام معظم رهبری و بزرگان حوزه این موضوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha