جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسایی

حوزه / حجت الاسلام موسایی گفت: در هفته های اخیر بار دیگر جریان های ضد انقلاب تلاش فراوان کردند که بازاریان را وادار به اعتصاب و تعطیلی کنند اما با عدم همراهی این قشر بصیر در بندرعباس و جای جای میهن اسلامی مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام حسن موسایی امشب چهارشنبه (۱۶ آذرماه ۱۴۰۱) در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به همت پایگاه حوزه مقاومت بسیج مالک‌اشتر اصناف سپاه ناحیه بندرعباس در مسجد کوفه بازار بندرعباس برگزار شد. ضمن تسلیت مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار داش : در روایات از کاسب تعبیر به حبیب خدا شده و به عبارتی حبیب کسی است که اعمال او فی سبیل الله باشد و تقوای الهی نیز زمینه رعایت همه افعال او قرار گیرد. همان‌ گونه که در آیه ۳ سوره طلاق به آن اشاره شده است «وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا /و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است»

وی به برشمردن برخی از ویژگی کاسب حبیب خدا پرداخت و افزود: انفاق و انصاف دو ویژگی مهم کاسب است که سبب برکت در زندگی او می شود.

معاون موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: کم فروشی و گران‌فروشی در کسب و کار زمینه سلب آرامش در زندگی را فراهم می کند.

حجت الاسلام موسایی در پایان خطاب به بازاریان گفت: یکی از آفات در کسب و کار ربا است و اگر بر جان کاسب افتد، شکی نیست که به جنگ با خدا رفته است.

وی در ادامه به حوادث اخیر کشور اشاره و اظهار کرد: هیچ شمشیری برنده‌تر از جهل وجود ندارد. انسان برای نجات خود باید به سلاح بصیرت مسلح شود تا دست دشمن را قطع کند و دست خودش را در دست ولی خدا بگذارد.

به گفته حجت الاسلام موسایی در هفته های اخیر بار دیگر جریان های ضد انقلاب تلاش فراوان کردند که بازاریان را وادار به اعتصاب و تعطیلی کنند اما با عدم همراهی این قشر بصیر در بندرعباس و جای جای میهن اسلامی مواجه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha