پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ مسئولان نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با خانواده شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مسئولان نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با حضور در منزل شهید دکتر فخری زاده، با خانواده این شهید دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور دیدار کردند. عهد و پیمان دوباره بسته و تأکید داشتند که راه و آرمان های بلند این شهید همواره سرلوحه و نصب‌العین فعالیت های علمی کشورخواهد بود.

در ابتدای این دیدار برخی از همکاران و دوستان نزدیک شهید فخری زاده به بیان ویژگی های شخصیتی در ابعاد علمی، اجتماعی، عبادی و جهادی این شهید عزیز پرداختند.

در ادامه دیدار، فرزند شهید فخری زاده با بیان خصوصیات منحصر به فرد پدرش، اظهار داشت: شهید فخری زاده بیشتر در مباحث هسته ای و علوم فیزیک و امثال این علوم شناخته شده است، ولی باید از تفکر فلسفی و حکمی ایشان نیز گفته شود.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده در مسائل اندیشه ای حکمت و فلسفه به صورت هفتگی جلساتی را در محل کار خود تشکیل می‌داد و از اساتید به نام کشور برای بحث و گفت‌وگو در خصوص این مسائل دعوت می کرد.

فرزند شهید فخری زاده اضافه کرد داد: در واقع ایشان یک تفکر فلسفی و حکمی داشت و برای خود سبک و ایده خاصی در تفکر و فلسفه علم داشت.

حامد فخری زاده اظهار کرد: شهید در زمینه علم و فلسفه تأکید داشت که اکثر این علوم سر منشأ علوم و فلسفه غرب است و ما باید با پایه ریزی علوم از سر منشأ فلسفه و حکمت ایرانی اسلامی، انقلابی در علوم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: شهید فخری زاده با این تفکر که در سال های آینده قله های علم و فناوری در دست ایران و ایرانی رقم زده خواهد شد، در مواجهه با معاونین خود، آنها را به یاد گیری زبان و ادبیات فارسی ترغیب و تأکید می کرد که باید زبان فارسی را به خوبی یاد گرفت و تا در تبیین علوم از زبان فارسی استفاده شود.

فرزند شهید فخری زاده با بیان بعد فراملی شهید گفت: بعد از شهادت ایشان دولت عربستان طی یک بیانیه ای شهادت ایشان را تسلیت گفت و این نشان از شخصیت فراملی شهید دارد. پدرم حتی با شخصیت های مختلف بحث های فلسفی و حکمی داشت که از آن جمله می توان به اسقف اعظم اشاره داشت، که با شهید رابطه تنگاتنگی داشته و در مباحث فلسفی با ایشان گفتگو داشته است.

فخری زاده در پایان با تأکید بر این که ترور شهید فخری زاده هنوز پایان نیافته است توضیح داد: باید تأکید کنم که ترور ایشان در مرحله اول ترور فیزیکی بود و در مرحله بعد شاهد ترور تفکرات علمی فلسفی شهید هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن برای از بین بردن کوچکترین تفکرات شهید فخری زاده برنامه دارد و جریان نفوذ دشمن در حال از بین بردن دستاوردها و تفکرات علمی و فلسفی ایشان است.

انتهای پیام

دیدار مسئولان نشست «هوش مصنوعی» با خانواده شهید فخری زاده | حامد فخری زاده: ترور پدرم هنوز ادامه دارد

دیدار مسئولان نشست «هوش مصنوعی» با خانواده شهید فخری زاده | حامد فخری زاده: ترور پدرم هنوز ادامه دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha