یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید

حوزه/ معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان با خانواده شهید محمدمهدی مالامیری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جمعی از معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان با حضور در منزل شهید محمدمهدی مالامیری، با خانواده شهید در شهر مقدس قم دیدار کردند.

حجت‌الاسلام شهید محمدمهدی مالامیری روز دوشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۶۴ ه. ش، مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان در خانواده روحانی و ولایی به دنیا آمد، او در دامان پدر و مادری دلسوز و متدین تربیت شد؛ پدر و مادر او هر دو اصالتاً مازندرانی بودند.

مادر شهید به ویژگیهای اخلاقی شهید مالامیری اشاره کرد و گفت: ایشان از سن سه سالگی شروع به حفظ قرآن کرد و چون همراه من در کلاس های تجوید حضور داشت به تجوید قرآن کریم آشنایی کامل داشت و به دلیل برگزاری نماز جماعت در خانه و با حضور پدر، احکام مربوط به نماز جماعت را به خوبی می دانست.

وی به روش های تربیتی فرزندان اشاره کرد و افزود: بهترین روش تربیتی، روش غیرمستقیم و نوع رفتار خانواده است. پدر خانواده به فرزندان آموخته بود که سختی های زندگی طلبگی باعث رشد و شکوفایی است و نوع رفتار و برخورد پدر و مادر فهمیده این شهید سبب شده بود که با اینکه هیچ وقت از فرزندان خواسته نشده بود که طلبه شوند؛ هر سه فرزند خانواده راه طلبگی را در پیش بگیرند.

مادر شهید مالامیری به کوتاهی مادران در تربیت فرزندان در این زمان اشاره کرد و گفت: امروز مادران فکر می کنند بهترین روش تربیت این است که تمام امکانات را برای فرزندان خود محیا کنند و آنان را محصور به درس خواندن کنند. این برخلاف توانمندسازی فرزند و مسئولیت پذیر کردن او است زیرا شخصیت انسان در کودکی پرورش می یابد.

وی به فعالیت های تبلیغی فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: محمدمهدی در سن ۲۵ سالگی مدرس حوزه بود و فعالیت های تبلیغی و دینی در مناطق مختلف کشور اعم از استان های مازندران، گیلان، کرمان، کرمانشاه و خراسان شمالی داشت و برای تبلیغ دینی به این استان ها در طول سال سفر می کرد.

مادر شهید به نحوه شهادت پسرش اشاره کرد و گفت: ابتدا در منطقه درعا سوریه بود. ۳۰ فروردین سال ۹۴ ساعت ۸ شب تیپ راهی منطقه عملیاتی می شود و تا ساعت ۴ صبح آن منطقه را می گیرند، اما هنوز نیروهای کمکی نرسیده بودند که دشمن حمله می کند و تعدادی از فرماندهان به شهادت می رسند. در جریان عقب نشینی برای تجدید قوا رزمنده ای مجروح شده که از هم رزمانش می خواهد او را با خود به عقب ببرند؛ برخی از همرزمان شهید مالامیری از قول ایشان گفتند که شهید گفت شما بروید من می ایستم و به طرف دشمن تیر اندازی می کنم تا شما بر گردید. ایشان می ماند و مقاومت می کند و در همان منطقه به شهادت می رسد و بعد از ۶ سال پیکر پاک این شهید به وطن برگشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha