شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image-20221213104051-1.png

حوزه/ مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در مدرسه مبارکه مرعشیه مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها که ده‌ها تن از طلاب مقطع کارشناسی مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی و برخی از اساتید حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین بناری در مقام یگانه زن عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت:حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عنوان برترین بانوی عالم هستی، دارای ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی می‌باشند و این شخصیت، مورد توجه خاص پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم)، اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و بزرگان مسلمان و غیر مسلمان بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) به عنوان خاتم پیامبران، دعوت انبیاء گذشته را تکمیل کردند؛ بعد از ایشان، امامان از نسل حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، به امامت رسیدند و مسیر هدایت را بعد از نبی مکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) ادامه دادند و بقای اسلام به واسطه همین شجره طیبه، ثبات و استحکام یافت.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی یادآور شد: ثمردهی تلاش‌ها و دستورات پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم)، منوط به وجود با برکت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است و ما این هدایت و نجات از ضلالت را، مدیون وجود نازنین زهرای مرضیه(سلام‌الله‌علیها) هستیم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از خود گذشتگی ها و مجاهدت‌های زیادی را در زندگی اجتماعی، از خود نشان دادند، از جمله آن میتوان به مواردی چون؛ دفاع از امام معصوم تا پای جان، ظلم‌ستیزی و دفاع از حق، مقام خضوع و عبادت دربرابر خداوند، مقام والای علمی و عملی، رعایت حقوق همسر و فرزندان و سازگاری با سختی‌ها اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمین بناری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که تنها آگاهی از ابعاد نورانی شخصیت ایشان برای اصلاح جامعه و سیر به سمت تعالی کافی نیست، اظهار داشت: وظیفه مداری ایجاب می‌کند که ابعاد شخصیتی آن حضرت نیز برای افکار عمومی جامعه روشن شود، تکلیف ما در قبال ایشان این است که این بانو را با این ابعاد بیان شده، به جامعه بشناسانیم و معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha