دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر سومین همایش تجلیل از  مداحان خراسان رضوی

 حوزه / در سومین همایش مداحان خراسان رضوی از ۱۰ مداح پیشکسوت خراسان رضوی غلامرضا غلام پور، اصغر ریخته‌گر زاده، سید حسین محمد نیا، حیدر فهیم، سید علی‌اصغر بامشکی، رضا اشراقی از مشهد، علی موسانی از تربت‌حیدریه، علیرضا مسکنی از سبزوار، محمد سیدانی از نیشابور و علی شوقی از کاشمر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد (عج) ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ آذرماه، در بقعه امامزاده غیاث‌الدین محمد (گنبد خشتی) در سومین همایش تجلیل مداحان خراسان رضوی بابیان اینکه یکی از نیازهای جامعه ما تقدیر و تشکر ازآنچه که از بزرگان یاد می گیریم، اظهار داشت: تقدیر از بزرگانی که به ما یاد دادند که محبت و علاقه نسبت به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) داشته باشیم، با مدح و ثنایی که در مسجد، هیئت و حسینیه برای ما می‌خواندند.

استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه به مناجات محبین در مناجات خمسه عشر که در مفاتیح‌الجنان آمده است و افزود: در این مناجات از خداوند می‌خواهیم خدایا اول محبت خود را به من نشان بده.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به مداحان حاضر در این نشست گفت: ستایش‌گران و مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از فرصت حضور در بین مردم، قرآن را ترویج کنند. حضرت محمد (ص) روز قیامت شاکی هستند از قومی که قرآن را کنار گذاشتند. مداحان مردم، جوانان و نوجوانان به انس به قرآن تشویق کنند.

وی بابیان اینکه مداحان و شاعران اشعاری ترویج کنند که معارف دینی را در بین مردم توسعه دهد، افزود: ستایشگران باور کنند می‌توانند با بهره‌گیری از سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در مقابل تبلیغ سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی، فاطمی و علوی را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام نظافت در ادامه به ویژگی‌های مداح و شاعر خوب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مداحان اخلاص را تمرین کنند، اشعار خوب را در اختیار در یکدیگر بگذارند، جریان حق و باطل را بیان کنند، در عزاداری‌ها به معرفی جبهه حق در عصر حاضر و یزیدیان زمان بپردازند، از مظلومیت جوامع اسلامی، شهدا و امام خمینی (ره) در مداحی‌ها بیان کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این برنامه به تأثیر به محبت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: مداحان با ستایشگری محبت قلبی، عملی و با بصیرت در جامعه با آنچه برای اهل‌بیت می‌سرایند انجام می‌دهند.

در سومین همایش مداحان خراسان رضوی از ۱۰ مداح پیشکسوت خراسان رضوی غلامرضا غلام پور، اصغر ریخته‌گر زاده، سید حسین محمد نیا، حیدر فهیم، سید علی‌اصغر بامشکی، رضا اشراقی از مشهد، علی موسانی از تربت‌حیدریه، علیرضا مسکنی از سبزوار، محمد سیدانی از نیشابور و علی شوقی از کاشمر تقدیر شد.

این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اداره کل تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی خراسان رضوی در بقعه امامزاده غیاث‌الدین محمد (گنبد خشتی) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha